Blåsigt och mörkt!

Stalljour i morse. Eftersom det skulle vara hundutställning idag så fick vi äran att kliva upp lite extra tidigt.
När nästan alla hästar var ute blev det kolsvart - överallt! Strömavbrott!
Lyckades få ut de sista hästarna, men man kan lugnt påstå att de var fundersamma...
.
Hade ju tänkt fixa och rida en långsväng idag, men det sket sig. Fixningen för att man såg inte någonting! Och att ge sig ut och rida idag gör man nog bara om man är självmordsbenägen....
Så vi for hem och jag skyndade mig att krypa ner i sängen. Hann bra precis blunda när det ringer och meddelas att ett träd ramlat in i hagen där våra hästar går. Det hade dock gått bra - tack och lov - och hästarna var oskadade.
Men vi skyndade oss dit. Bästa-Frida och en tjej som var på hundutställningen hade plockat in kusarna. Bra det, för dom var väldigt uppjagade!
.
Den här synen mötte oss när vi kom dit igen.
.
.
Tänk att man har lyckats gifta sig med världens bästa man. Han hängde på i morse och packade med sig motorsågen. Kapade och drog undan det värsta. Sen fixade han stängslet.
Kim är bäst!!!
.
Tjejerna var ute på sväng med kameran. (Såg jag när jag tankade in bilderna....)
Här är Rolo-boy och Pompe-mannen.
.
.
Sööööötnos-Pompe!
.
.
Ja, så var det ju hundutställning oxå.
Det kollas många saker, bland annat om dom borstat tänderna...?
.
.
Här är Spik! Hoppas det gick jättebra för honom i ringen. (och att han borstat sina tänder...=) )
.
.
Nä, nu ska jag ta och fundera över middagen. Det blir nog kyckling med dijonsenap och parmaskinka! Och ett glas rött!!!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback