Impad!

Ikväll var det hoppspecial igen. Vi hoppade en kul bana där det gällde att vara fokuserad.
Först hoppade Basse låga hinder, men han blir så himla nonchalant så vi höjde lite. När han väl fått skutta av sig lite så blev han klart lättare att kontrollera=)
.
Men jag och Basse hoppade inte särskilt högt alls idag. Det gjorde däremot Becca.
Och jag blev sjukt imponerad. Visst, jag har sett henne ute på tävling, men nu slog det mig verkligen hur bra hon och Darwin har ridit ihop sig.
.
Darwin är långt ifrån en lättriden ponny! (Jag vet för jag har ju ridit/hoppat honom....!) Men det såg så himla bra ut ikväll! Becca har så bra kontroll på ponnyn och hennes hoppstil blir bara bättre och bättre.
.
Till helgen avgörs Distrikts Championatet. Becca leder just nu! Det hade förstås varit hur kul som helst att vara där och titta, men det känns som att tiden inte räcker till.... Men vi hoppas att hon blir Champion (champinjon???)
.
Här är en bild från en träning hos Nina Wengelin....
Fast ikväll sa hon att Basse såg ut som "Skalle-Pär", så jag borde kanske inte ha skrivit så här fint om henne egentligen......=)
Tror bestämt att det är (rid-)spöstraff på såna uttalanden om min vackre spanjor! Jo, jag är enväldig domare i målet så jag kommer att piska henne randig i morgon! Och Basse får titta på - och tokgarva!!!! =)
He, he, he!!!!!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback