Slut i rutan....

Trött och ont i kroppen. Det är resultatet av dagens aktiviteter.
Men jag är nöjd över min egen prestation. Och naturligtvis över Tuvalisas fina dag!
Om vi börjar med Tuvis så skiner hon som "sola i Karlstad". Tror jag det.... Hon kom 2:a i LC och blev 3:a i Klubbmästerskapet.
Tyvärr tävlade hon inte Crux som får vila eftersom han har det lite besvärligt med sin hosta.
Först hoppade hon LD med Pompe, like good old times!
.
LC hoppade hon Rolo (som hon tidigare tävlat lite med i somras) och så fint de hoppade! Det räckte alltså till en blå och en gul rosett! =)
.
3:e placering Klubbmästerskap Hoppning Ponny 2011

2:a placering i LC.
.


Min insats var sisådär om man ska kika på resultat. Men jag är sjukt nöjd ändå!
Basse var laddad upp över öronen... minst sagt... På framridningen brallade han som värsta kängurun eller nåt! Fyra gånger var det så rejäla bocksprång att jag höll på att åka katapult ur sadeln. Men jag höll mig faktiskt kvar.
.
Sen var det en ponny som började skutta lite extra och då exploderade Basse (en gång till!), men den här gången tror jag hans hjärna brallade mera än vad kroppen hann med. Har fått det berättat av folk som såg, för själv hann jag inte riktigt heller med....
Basses joxade så att han liksom satte sig ner, och sen tror jag han kravlade lite med frambenen, men tippade sen över. Och vi gick helt enkelt omkull!
.
Ja, någon gång kanske ska vara den första? (Fast man klarar sig lika bra utan det!) Efter 37 år på hästryggen så var idag första gången jag någonsin gått omkull med häst. Det gick rätt bra ändå. Basse blev nog lite förvånad och förhoppningsvis insåg han att han måste nog lugna ner sig lite. (Även om han lugnade sig så var han fortfarande sprättig....). Jag satt upp igen i tron att jag var totalt oskadad och lite som Stålmannnen (eller nåt!). Men jag kände ganska snart att jag fått rejält ont i knäna.
.
Framför allt vänster knä som är lite svårt att böja nu. Men va' sjutton! I morgon är det ju dressyr och då ska man ju ha långa läder och mest raka ben så det blir nog bra... tror jag....
.
I vart fall så hoppade vi LD (90 cm) och LC (1 m). Började faktiskt tvivla på vår kapacitet på LC, men hur det än blev så hoppade vi. Och med ett stopp (på första hindret - skäms Åsa!!!) så kom vi runt. Jag är sketanöjd för det var faktiskt första gången jag hoppade en hel bana på 1 m. Och Basse kan! Nemas problemas, det är bara den där fjanten på ryggen som måste skärpa till sig!
.
Här kommer lite mera bilder från dagen... Tyvärr fastnade inte jag på någon bild alls.... Kanske för att jag var så suddig idag...?
.
Maria Gradin & Picazzo knep blå-gult....=)

.
Rebecca & Sonat-ponnyn fick rosett...
.

.
Här är Darwin... Jag så åt honom att posera lite.., och vips så visade han sin favorit-pose...
.
.
Lisa är en tuffing som hoppar vilde-Assar. Men det gör hon ju så bra. Till och med så himla bra att det blev en blå-gul rosett och Klubbmästare 2011 på häst!!! Härligt Lisa!!!!
.
.
Frida och busen Lotus gjorde en strålande insats (som vanligt!) och blev 2:a i KM ponny.
Lotus ser mest sugen ut att få smaka på blomkvasten....:)
.
.
Tuvlisa & Rolo.... Mitt hjärta som var så himla duktig idag!
Hon och Rolo är som skapta för varandra:)
.
Och Brellan var med i stallet idag ända från morgonkvisten. Hon är en riktig stalltjej, även om hon inte håller till så mycket på hästryggen - ännu....:)
.
.
Så slutligen - dagens skörd:
.
Och ingen av dem är min...:(
.
Nä, mitt knä tycker inte om att sitta stilla så länge för då vill det inte vara med riktigt...
Tror att jag ska ta och hoppa ner i ett varmt skumbad och försöka memorera dressyrprogrammet inför morgondagen....
.
Pöss!
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback