Snö!

Äntligen kom det lite snö. Det blev genast lite ljusare och trevligare.
Tuvis och jag har ju sett fram emot en långritt men igår sket det sig ju för blåsten. Och idag sket det sig oxå! Det visade sig att hästarna fick såna styltor och blev det isigt på backen så kändes det som man hade sadlat Bambi...
.
Så det fick bli några varv på travbanan istället. Basse skötte sig alldeles utmärkt och brallade inte en endaste gång.
Men nog hade jag gärna varit ute på en tur i skogen eller nåt istället.... Nåja, nästa gång det är dax att sko så blir det sulor!
.
Cruxen var pigg. Det förstår jag. För att han ska käka upp sin medicin så får han både betfor och havre - i större mängd än han borde:)  Men så småningom så får han nog jobba ur sig överskottsenergin.....
.
Tuva är så hoppsugen att hon håller på att spricka. Får se om Cruxen får vara med på tisdagens hoppspecial kanske.
Nä, nu ska jag ta och umgås lite med familjen innan de yngsta ska sova. Själv ska jag vara vaken och kolla på tv-sändningen från Globen. Ett måste förstås!
.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi hade "snowgrips" på hästarna som vi fick vända med, det hjälpte inte på gårdagens före. Corran som jag gick omkull med är barfota bak, det var inte heller någon bra lösning (annars är ju barfota bra när det är styltsnö). Så jag vet inte vad man skulle ha på hästarna igår för att kunna rida..

Postat av: Åsa

Usch ja, lite mera snö och lite kallare. Då blir det nog bra=)

2011-11-28 @ 20:47:18
URL: http://ace67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback