Vaknade i natt....

....och låg och funderade. Jag vet. Det är inte kul att ligga vaken på natten och helt ofrivilligt fundera på saker och ting. Men det är på något underligt vis på natten man funderar som mest. Inte jättebra kanske eftersom jag har fått för mig att alla problem och funderingar får alldeles för stora proportioner på natten... Eller...?
.
Men igår fick jag känna mig dum för att jag helrakat Basse. Alltså även klippt ryggpartiet och inte lämnat "ett litet schabrak" kvar. Gjorde ju det två gånger i fjol och det gick så bra så. Men "det är därför man lämnar oklippt där sadeln ska ligga!" Och det kändes som att personen sa "DIN JÄVLA IDIOT! efteråt......
.
Och sen trodde jag att jag hade lyckats få hjälp att rida Basse varje torsdag eftersom det är en duktig ryttare som ridit honom på dressyrspecialen och tyckt att det varit kul. Så här i mörkrets tiden (huuu, så hemskt det lät!) så är det super-duper att få hjälp med ridningen. Ja, ni vet förmodligen redan vad jag menar.
.
Men nä..... Trodde det var klart, men icke! Så jag fick leva i tron att så var fallet, dvs att Basse skulle få sin motion varje torsdagkväll ett tag framöver. Tills ett annat öra hört hur det pratades om något helt annat med den här ryttaren.
Det är väl inte katastrof alls, men jag tycker att det hade inte skadat att säga det till mig - särskilt med tanke på hur samtalet med mig varit bara ett litet tag innan.... Jag frågade ryttaren sen och fick det bekräftat. Ingen skugga på henne dock!!!! 
Av den andre personen har jag dock fortfarande inte fått höra något alls om saken... Kanske nämns det något på torsdag strax innan den aktuella lektionen???
.
Nä, va fan! Man kanske skulle ta och packa ihop det här jävla hästlivet och flytta till nåt paraply-drink-land utan bekymmer...??? Hänger nån med???
.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lätt att ja är på och följa med till ett paraply drink land!! :D

Postat av: Åsa

Sofia, det låter bra!

Paraply-drink-land - here we come! =)

2011-11-04 @ 16:32:47
Postat av: Katarina

Hon är duktig att föreläsa!!! Du kan ju gissa hur mycke jag få lära mej om dagarna...Finns bara ett sätt som är rätt, hennes!

Känns som jag hållit på med hästar i två veckor ibland, inte över 20 år!!

2011-11-04 @ 21:00:04
Postat av: Camilla

Det kan vända fort ibland, speciellt i våran bransch. Men Åsa om du någon gång vill ha lite avlastning så tycker jag det är jättenyttigt att rida andra hästar för att utvecklas som ryttare! Och kul såklart!



2011-11-04 @ 22:38:19
URL: http://payment.blogg.se/
Postat av: Åsa

Camilla, du får gärna rida Basse någon gång. Bara att hojta när det passar!

2011-11-05 @ 11:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback