Hoppat bana

Ikväll var det avslutning på den Hoppspecial som jag egentligen inte var med på. Alltså, Tuvis har varit med, men jag har HOPPAT IN (hö,hö!) bara på de senaste gångerna. Vi hoppade bana. Tuvis och Cruxen skötte sig alldeles utmärkt! Det blev en liten "förbispringning" av ett hinder. Men jag är ganska övertygad om att det beror på att Crux inte fick den coachning han behöver. Och ett stopp. Men där såg han nog hindret lite för sent. Tuva var bombis på att det var en fjordingrumpa i vägen...=) I övrigt hoppade han som en dröm. Sån fantastiskt fin ponny vi har hittat! . Vi hade ju funderingar på att sälja honom nästa höst och skaffa en C-ponny. Men nu är både jag och Tuvis inne på att behålla Crux-darling tills hon inte får tävla honom längre. Och förutsatt att hon inte blir för lång förstås! För Crux går från klarhet till klarhet. Och han är ju riden i endast ett år - så hur jäkla bra kan han inte bli?????? Bara undrar! . Basse var oxå duktig ikväll. Han gillar ju att hoppa och honom behöver man inte coacha för att han ska hoppa. Helst skulle han nog vilja hoppa två hinder i taget, typ... Full rulle alltså! . Men jag blir rätt less på mig själv för jag känner faktiskt på vissa hinder att jag sitter som om jag skulle köra fågeldansen. Armbågarna står rakt ut och det måste se helt sjukt fult ut! . Frågade Tuvis idag hur det såg ut när jag hoppade och hon tyckte väl att det såg ok ut, men hon påpekade min "fågeldans". Nåja, jag kom ju i alla fall ihåg banan....=) .

Kommentarer
Postat av: Caroline Gärde

Vilken fin ny Blogg ni har! :) Här ska jag med spänning följa er fantastiska utveckling med den allra finaste Cruxen! :D Tuva och Crux kommer nå stjärnorna och långt där över ihop! Jag har alltid vetat om Cruxens enorma kapacitet och med duktiga Tuva så kan de gå hur långt som helst! Blir så lycklig i hjärtat :D! Vi saknar fortfarande Crux så mycket att det gör ont, men drömmer om att få hälsa på honom hos er i framtiden. :) Ta hand om er / krama om Cruxen från mig! Caroline

2011-10-26 @ 10:52:39
Postat av: Åsa

Caroline, så himla kul att höra!

Det gör oss jätteglada att du med intresse följer det lilla ekipaget=)

Självklart är ni välkomna att hälsa på WHENEVER! Bara att planera in en liten tripp! (Vet förresten inte riktigt var i långa landet du bor....)

Ha det gott - och vi hörs vidare! Kram!

2011-10-26 @ 11:21:49
Postat av: Caroline Gärde

Å va kul att höra!! :D! Då återkommer jag ang. en liten visit, kanske till sommaren...Hade ju varit så kul! :) Vi bor i Göteborg!

Ser fram emot nästa uppdatering!

Ha det toppen kramar!

2011-10-26 @ 15:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback