Brrrrr....

Fortfarande sketakallt.... Brrrr!         Termometern står på 27:(
Ikväll hade vi insläppet och hästarna fick komma in en halvtimme tidigare än vanligt. Tror att dom faktiskt uppskattade det. Rimfrost i ögonfransarna på varenda kuse.
.
Men innan insläppet så fixade vi mockning och sånt. Nellie har blivit grym på att mocka! Fast det är bara Crux box som gäller?
.
.
Häromdagen gick det inte riktigt som vi tänkt oss. Nellie satt barbacka på Basse. Jag ledde henne i ridhuset och allt gick jättebra. Tills någon (läs Nellies pappa!) inte uppfattade att vi var där inne och försökte stänga igen stora ridhusdörrarna... Basse höll på att skita på sig och tog ett litet skutt åt sidan.
Jag såg Nellie som i slowmotion segla upp i luften..... sakta ner mot marken...för att landa rätt på ryggen!!!  Uj,uj! Men det gick bra. Såklart kändes det, men det gick ändå bra i det stora hela...
.
Det är ju en tuff tjej så nog tror jag att hon kommer upp på ryggen på Basse igen. Fast hon säger själv att hon vill nog ha sadel då....:)  Klokt!
.
.
I helgen lär det ju inte bli mycket ridet tyvärr. När det är så här inibomben kallt så finns det inget nöje i att plåga runt en kall häst.... Antar att det blir ingen ridning alls på hela helgen. Ska tydligen vara askallt hela helgen:(
I natt lät det som att det skulle bli neråt -37... Känns inte riktigt mänskligt!
.
Men, men, det är ändå på väg åt "rätt håll"! Snart kommer våren och solen! Jag längtar!
.
Och jag tycker FORTFARANDE att det är sjukt fränt att Crux pappa är modell i Hööks-katalogen!!! =)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback