Stolta och kalla!

-27 grader.... Brrr! Det är åt skogen för kallt. Fattar inte hur man överlevde förra vintern egentligen. Då var det ju svinkallt hela vintern och man tyckte det var rena sommarvärmen när det var varmare än -20....
Men det var då det! Jag gillar INTE när det är så här kallt:(  Allt knakar och brakar, inklusive knäna...., och det går inte att rida just....
.
Ikväll när jag åkte från stallet så var det -30 grader mellan Ammer och Krokvåg. Hemma var det "bara" -27...
.
Men nu till något roligare!
Igår kväll redan så satt jag och bläddrade i Hööks-katalogen (som redan är välläst trots att den inte funnits så länge) så hajade jag till för en av hästarna hade namnet "Joelsbo Clic". Hmmmm.... Tänkte att det måste jag kolla vidare på, men det var så sent så det blev inte av då.
.
Idag ringde Tuvis mig på jobbet och frågade: "Mamma! Vad heter Crux pappa????"
"Tänker du på Hööks-katalogen?" frågade jag. "Jaaaaa?!"
Och jodå! Det är Crux pappa som fått äran att vara modell i katalogen.
Visst är dom väl rätt lika varandra? Här är farsan........
.
Vem det här är behöver jag nog inte förtydliga....
Bilder från i somras. Då var han ganska "färsk" i vår ägo=)
.
.
.
Här två bilder från provridningen...
.
.
.
Tuvis ser hyfsat lycklig ut...=)
.
Nä, nu ska jag göra kväll. Skönt att det snart är helg igen:)
.
Tänk att Crux pappa är med i Hööks-katalogen... Cooooolt!!!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback