Tisdag 7 februari

Oj vad tiden går.... Och inte blir det nåt bloggat just heller. Undrar vad man gör med all tid egentligen?
Jo, just ja... Hästar tror jag det stavas.
I söndags var vi på hoppclinic med Maria Gretzer på Sundsvalls ridklubb. Tuvalisa fotade massor men bilderna är kvar i kameran. Ska ladda en annan dag så får ni kanske se lite därifrån.

När vi ändå var i Sundsvall (vilken bra ursäkt va'?) så åkte vi på Hööks. Tuvis köpte en ny säkerhetsväst. Hon ville använda sina julklappspengar till det. Klok tjej!
Det blev lite benlindor, torkade morötter, en väska, m.m. Vi slog oxå till och köpte en svanskappa till ponnyn. Det är ju ett elände när sadeln åker fram hela tiden. (Vi satsar dock på muskler och lite mindre ponnymage istället för svanskappan så småningom....)

Igår provade vi svanskappan.

Det var inga större konstigheter. Däremot var ridhusväggarna förskräckligt hemska! Det har blivit frost på vissa ställen och de vita fläckarna verkar vara nåt som förmodligen äter små vita ponnysar.....

Basse har ju stått länge och tyvärr blev det inte mycket motion för honom igår. Försökte lina honom och det gick väl hyfsat i ett varv. I andra varvet ville han in till mig precis hela tiden. Måste nog gå kurs och lära mig det där. Skulle även vilja lära mig att tömköra ordentligt. En vacker dag kanske...
Släppte honom i ridhuset för att han skulle få bralla av sig den uppenbara överskottsenergin.
Men vad händer? Jo, han tog en härlig rullning och blev snabbt en brunskimmel. Sen gick han som klistrad i mitt fejs....



Idag blev båda hästarna ridna. Vi lindade Crux ben med de nya, röda benlindorna. Han blev så fin. Skimlar passar sjukt bra i rött. Så för min del vill jag gärna framföra att jag vill ha ett snyggt, rött schabrak! Någon..?



Lille Basse-bus ville oxå vara med på bild. Tuvis fick stå och låtsas ha godis för att han skulle få lite, lite framåtstuk på öronen. Annars är han rätt lik en åsna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback