Träningsvärk...?

Jösses! Var med på en dressyrlektion ikväll och det känns som att jag kommer att få träningsvärk i morgon.... Inte bra! Helt klart en signal att det ridits alldeles för lite på sistone. Men man får faktiskt skylla på det kalla vädret som varit.

Gick väl sådär ikväll. Ibland funkar det och känns jättebra och ibland funkar ingenting.... I vart fall så skulle jag inte vilja byta ut Basse för allt smör i Småland. Han är så himla mysig!

Cruxen fick stå idag. Jag var alldeles själv i stallet ikväll. Eller inte helt själv direkt, men jag hade ingen av barnen med mig. Det var kompisar som gällde ikväll istället. Rätt lugnt och skönt för mamma faktiskt=)
Dock saknade jag Nellies mockning av Crux box. Bara att konstatera att Nellie är grym på att mocka!
Efter mitt ridpass tog jag ut ponnyn på gången och borstade bort lite långa hårstrån som börjar lossna nu. Prisa gud för att han tappar lite lama-hår! =)

På lördag är det dressyrträning för Yannic Jönsson. Har inte en aning om vem hon är, men det ska bli spännande. Hoppas att jag inte dör av ansträngningen bara....

I morgon tror jag att det får bli lite galopparbete i paddocken. Kanske.... Crux behöver oxå få upp lite flås. Den lille rackarn som förhoppningsvis ska ut på tävlingsbanan i vår. Det knäppa är bara att hästarna blir svettiga och då vill man helst inte täcka på dom, men då blir det ju inget täcke på dagen sen.... Dilemma!

Nä, nu skulle man kanske ta och fika lite....? Vore ju synd om man skulle få mindre mage inför sommaren....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback