Lördag 21 januari

Idag är man väl glad att man inte heter Håkan Juholt....
.
För han hade inte varit ute och ridit idag=) Jag och Tuvis åkte till stallet och tog oss en liten tur ute. Det var halvmycket snö så vi hade boots på kusarna. Men jag hade visst fuskat lite när jag satte på bootsen på Crux så det var en som lossnade. Och det gick ju inte att sätta tillbaka den eftersom det fastnat en massa snö i kardborren.
Så vi vände tillbaka och travade ett par varv på travbanan istället.
På vägen tillbaka tog vi en liten galopp och Basse höll på att få slag av att inte få rusa järnet=).
En kortis sväng, men vi kom i alla fall ut...
.
Sen gjorde vi lite annat på eftermiddagen. Tittade på ett hus t ex... (Just ja, någon som vill köpa vårat hus kanske??) Barnen åkte slalom.
.
Sen åkte hela familjen utom Tuvalisa (VA'?????) tillbaka till stallet. Jag mockade och Kim fixade påfyllning av vatten till alla hagar. Nellie red Crux och det är så himla roligt att även hon äntligen börjar tordas rida igen. Hon skrittar och travar Crux i ridhuset alldeles själv och hon är superduktig!
Crux sköter sig oxå himla bra=) Han känns tryggare och tryggare. Går inte att jämföra med hur han var när vi precis köpt honom. Nu är han vår Prins!!!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback