Nellie och jag....

... åkte till stallet ikväll. Tuvis stannade hemma med gott samvete eftersom Crux skulle få röra lite på sig i alla fall.  Både Cruxen och Basse hoppade ju lite lätt igår och det var bra att dom inte behövde gå särskilt hårt idag.
Vi väntade ut sista lektionen och sen gick vi in i ridhuset.
.
Nellie skrittade mest och travade litegrann. Hon har blivit så duktig!
Basse fick jobba lite övergångar. Jo, jag försöker verkligen att inte lägga tyngden i stigbyglarna när man ska sakta av, utan att spänna fläskmagen och bromsa med sätet istället för tyglarna. Inte helt lätt, men ibland känner jag hur bra det funkar!
.
Åsså jobbade vi en del sidoförflyttningar och kände pyttelite på öppna. Men egentligen behöver jag någon som står på backen och gapar om hur jag ska göra för att det ska bli rätt....
.
Apropå duktig Nellie... Hon är ju världens hästtjej nu! Jag hjälpte till att lägga på sadeln och sen att spänna gjorden. Annars gjorde hon i princip allting själv:)
.
.
.
Att Nellie skulle kratsa hovarna på Crux i somras hade varit omöjligt! Men nu funkar det=)
.
.
Och jag fick hjälp oxå!
Här är hon i farten och kratsar Basses hovar efter vårt lilla ridpass.
.
.
Ja, åsså kan vi ju ta en gissningstävling...
Vad är detta????
Måste medge att det ser mer än groteskt ut...=)
Vill bara tala om att han lever och ser precis lika snygg ut som vanligt även efter denna våldsrullning i boxen...
Ja, det är Basse-rullarkungen!
.

Kommentarer
Postat av: Malin Wikander

Men va söta bilder på Nellie o Crux. Puss på dig

2012-02-01 @ 22:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback