Galet slut i rutan!

En 8-timmars dag i stallet. Halvtidig morgon fast det inte var utsläpp. Det var ju klubbdressyr idag.
Av 4 i familjen så var vi 3 som tävlade! =)

När vi kom dit så sladdade Kim ridhuset. Och vi gjorde i ordning Cruxen.
Nellie var först ut med LD:1. På framridningen blev Crux rädd för något vid porten (dörrarna stängdes sen....) och Crux tog ett rejält skutt åt sidan och Nellie damp i backen! Aj,aj! Men tack och lov gick det bra och Nellie var snabbt upp i sadeln igen=)
Men hon hade lite ont och tänkte faktiskt banga tävlingen.  Men med lite pepp-talk så genomförde hon det hela i alla fall. Å så duktig hon är! Man får tänka på att hon nästan inte ridit något alls, och inte många gånger för instruktör. Men det känns som att hon fått blodad tand och det tycker jag är riktigt, riktigt skoj!

Här bjuder jag på Nellies ritt (efter hennes godkännande!):







Sen var det Tuvis tur. Hon hade anmält sig till LB:1, precis som sin mor=)
Ikväll ska hon sova hos en komis så jag har inte kollat om det är ok att lägga ut hennes ritt. Ska kolla det sen, och om det är ok så hamnar den här!

Även jag skulle vara med på LB:1. Basse var pigg och fin ute men så fort vi kom in i ridhuset blev han som en sirapsflaska.... Som vanligt stod det bland annat i protokollet att han hade ojämn bjudning. Alltså, taskig bjudning. Resultatet blev 57,91%. 
Två sjuor i protkollet var ju inte fy skam alls! Anledningen till att poängen minskade en hel del var att vi lyckades inte få till galoppen i en volt. Det blev 2 poäng vilket sänkte mitt resultat betydligt....

Hade dock inte haft en susning mot vinnaren.... A-C Jonsson var där och tävlade Valle. Gissa om hon bara kom dit och visade vart skåpet ska stå!!! Kanonfina poäng och en första placering! 
Jag hamnade ändå på en 3:e placering. Även om det bara var 5 starter så var det ok tycker jag.

Ulla hade kommit dit till allas vår förtjusning. Hon såg förstås att jag hade alldeles för dålig bjudning, så mellan ritterna kom hon ut och drillade mig litegrann. Åsså blev jag beordrad att sätta på mig sporrar (vilket jag naturligtvis skulle ha fattat själv att jag behövde...). 
Med en del goda tips och lite "nu-jädrar-anåda-Åsa", så blev min andra ritt mycket bättre.
Fick 60,60% och det måste jag ju vara nöjd med!

Tyvärr räckte det inte till pallplats, men väl en fin 3:e placering även där! Och där var det faktiskt fler ekipage. Domaren noterade i protokollet på båda ritterna att jag ska tänka på att få igång Basses bakdel så kommer han även upp fram. Nåt att jobba på! 
(Skulle vilja ha Anneli här till veckan!!!!!)

I vart fall så var det en lång, men bra dag. Både Basse och Crux jobbade bra idag. 

Själv är jag galet trött i kroppen! I morgon ska jag banne mig sova grislänge!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback