Klubbhoppning 11 mars

Nä, jag bangade inte! =)
Man får se det som en bra träning inför ev. "riktiga" starter. Basse kändes nästan lite seg när vi värmde, men det lossnade när han fick börja skutta lite.

90-rundan är jag jättenöjd med! Felfria i grunden gjorde att jag testade något jag inte gjort förut - nämligen att försöka kapa lite tid i omhoppningen. Basse skötte sig utmärkt och gjorde så gott han kunde. En klurig sväng blev lite för flack och vi petade ner planket. Men i stort var han superduktig! 

1 meter var inte lika lyckad. Men det får jag ta på mig (oxå!). Vet inte vad jag tänkte på, men jag fes-red (nytt ord?) verkligen och galoppen var i ett rejält undertempo. Vilket jag inte fattade då....(daaaa!!!!).
Basse är så himla schysst för även om vi lullade mot 1-meters hindren så hoppade han i alla fall. Det blir ju inte något bra flyt över hinder när man hoppar mest stillastående, vilket resulterade i att jag fick mig ett par rejäla skjutsar i sadeln. Jag lyckades faktiskt sitta kvar, även om det var väääääldigt nära en avglidning.

Funderade någonstans där på hinder 4-5 om jag skulle utgå, men det var ju bara 7 hinder så vi gjorde klart. Vet inte hur många vi rev och det lär ha blivit tidsfel oxå med tanke på att det tog lite tid när jag skulle kravla mig tillbaka till sadeln efter "flygturen". 

Antar att det såg förskräckligt ut. Men det får man bjuda på. Kan gissa att Basse var lite trött oxå, fullt förståeligt!

Idag var det så få ekipage i varje klass att det hela tiden blev endast en placerad. Jag menar inte att jag fått rosett om det varit flera i klassen, men då hade blivit lite mera tävlingslikt. 

I vart fall är jag glad och lite stolt över min och Basses prestation. Han hoppar ju som en gud! Och jag satt själv i sadeln och gjorde så gott jag kunde..... Å kul var det! Så inni bomben. Till allas förvåning (även min!) så brallade Basse inte en endaste gång! Och på banan var han hur cool som helst. 

Men nu är jag slut i både kropp och huvud=)

Tuvalisa och Crux var fantastiska idag! 
Som jag kanske berättat så hade Tuva två mål inför sommaren. 
  1. Att rida en LC, inklusive omhoppning, felfritt.
  2. Att rida en LB, avdelning B, felfritt.
Kan meddela att punkt nr 1 är avklarad=) 
I LD funderade Crux på hinder nr 3.... såg ut som att han skulle stanna men Tuvis red bra och ekipaget hoppade över (även om det var nästan stillastående). Ett litet pet i omhoppningen + att Cruxen tydligen blev lite för pigg så de fick göra en volt gav vägran och tidsfel. 
Men Tuvis taggade om för LC:n. Och dom går in på banan och gör rundan felfritt! Duktiga, duktiga dom!!!!

Efter tävlingen blev jag jätteglad när Basse fick beröm. "Vilken häst du har fått tag på!" sa en, och då menade hon förstås att det är en riktig kanonhäst! Då blir jag glad. För han är verkligen super-duper! 

Nu ska jag ta och hoppa i plurret och hoppas att jag inte somnar och drunknar....



Kommentarer
Postat av: Caroline Gärde

Stort grattis till er båda! En grym start på säsongen! :D

2012-03-12 @ 15:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback