En bra dag!

Idag var jag vääääldigt sugen på att åka till Hööks och shoppa!
Största anledningen är nog att snart fryser jag ihjäl när jag fixar till hästarna.
Behöver varma goa skor och handskar som inte ser ut som om dom varit med om ett världskrig...

Men Tuvis ville annat! Nämligen åka till ridhuset.

Så vi grejade klart i stallet, åt lite och sen lastade vi. Både Basse och Crux hade lite synpunkter, men dom klev på till slut utan bråk och vi blev aldrig osams.

I ridhuset satte Tuvis upp ett sockerbitshinder, dvs 60 hela cm:)
Basse fick hoppa det på en åtta. Även om det var ruskigt lågt så var det kul!
Basse hade överskottsenergi och ganska mycket päls så han bidde svettig!

Jag lyckades iallafall sitta kvar trots några krumilurer som inte tillhör den klassiska ridstilen direkt...:)

Och faktum är att det gick riktigt bra att lasta när vi skulle hem. Jag är mycket, mycket nöjd och glad över det!
Men det blir nog en strykning av min anmälan till dressyren... Tror inte domaren är mutbar...


Zigge-pojken fick vara ute "på riktigt" idag. När vi grejade i stallet fick han lattja på själv:)
Han klättrade och sprang.
När han kom in sen så slängde han sig över maten och sen dormade han av totalt! Jobbigt att utforska...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback