Åsnan Kettman

Idag har vi träffat åsnan Kettman!
Barnen fick sig en ridtur. Kettman var lite trött, men Tuvalisa fick faktiskt trava på honom. Vem har travat på en åsna? Inte jag!

                    

Obbe, Malin och Wille var med.


Jag och barnen fick ett ryck och bestämde oss för att åka in till stan idag. Det var just Djur- och kulgården som hägrade. Först gick vi en liten sväng på stan (gissa hur kul barnen tyckte att det var då... Vaddå shoppa???) Lunchen intogs (tyvärr!) på Mc Donken. Tuvalisa blev såklart glad för sitt Happy Meal. Både Nellie och Wille lämnade sin hamburgare men åt gladeligen upp minimorötter och äppelskivor. Nyttiga barn!

Efter åsneturer och glassätning åkte vi alla till Lilla Siam och köpte hämtmat. Familjen Egnelius-Wikander åkte hem till sitt och jag och barnen tog svängen förbi Barnens Hus. Jag hade helst skippat det, men lovat är lovat... Och vi skulle inhandla presenter till kommande barnkalas.
Sen var det järnet hem. Barnen somnade i bilen men var rätt trötta nu ikväll i alla fall.

Själv tror jag att jag ska ta mig ett hett skumbad och läsa Hänt Extra. Jodå, inte för att jag köpt den (inte snott den heller!) för jag fick den på kupong som "trogen" Statoil-tankare. Kan ju vara rätt kul att bläddra i trots all strunt som står i den.

Helena meddelade att det skulle bli finväder i veckan! Låter ju superbra det. Då kan man tanka de sista solstrålarna innan arbete, dagis och skola börjar.

Hoppas ni mår bra alla vänner, vi ses!  KRAMISAR !!!

Kommentarer
Postat av: Marja

Hej! Trevligt med en liten stadsutflykt. Så kul med alla fina kort du lägger ut på bloggen. Här jobbas det för fullt. Tempot är lite lugnare nu så man har hittat rätt på skrivbordet. Ser riktigt städat ut! Tänkte komma förbi nån kväll om vi är hemma. Har ni nått planerat i veckan? Botilda pratar titt som tätt om tjejerna som var & hälsade på & jag ska upprepa vad dom heter trots att hon redan vet. Hon e för gooo! Njut av ledigheten så ses vi kanske snart. Kram //Marja

2007-08-21 @ 10:12:29
Postat av: Åsa

Ni är så välkomna! Här är dock städning vääääldigt lågprioriterat så det lär se värre ut än ditt skrivbord någonsin gjort... Men ni får väl blunda!
Kram!

2007-08-21 @ 16:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback