Fest igen!

Ja då är det dax för fest igen. I morgon är det "Tack-och-hej-fest" på Hedvigslund. Blir en hel massa människor och Snygg-Emil med partner... nä, hur lät det där??? Med trubadurpolare (bättre så?) ska spela. Jag ska dagen till ära köpa egna ciggisar....  Nu höll jag på att skriva nåt vulgärt, men man vet aldrig vem som läser det här så jag censurerar mig själv!

Idag har jag och barnen varit och hälsat på i Holken 1. Maggan bakade hej-vilt till morgondagens kalas. Vi surrade förmodligen bort originalreceptet men jag är helt övertygad om att det kommer att smaka hur gott som helst i alla fall!
Jag ska försöka mig på att göra en av alla potatissallader i morgon. Intressant.... Kim och Anders ska fixa den del i morgon förmiddag inför festen.
Klockan 12:30 måste man ju på Centrum. "Allt för byn"-gänget har tydligen fika och en liten show. Ska bli helkul att se. Läs mera här:
http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=437099&avdelning_1=124&avdelning_2=149

Vet inte vad jag ska ha på mig. Som vanligt. Men något bör jag väl hitta. Kanske man ska göra en repa på Wahlbergs butik i morgon och se vad som finns.

Tuvalisa kom hem från Olivia för en liten stund sen. Lena och Robban med barn kommer oxå på festen. Jättetrevligt! Tuvalisa blev sååå glad och sa: "Jag ska leka med Olivia heeeela kvällen!"

Nä, nu är klockan mycket. Jag borde surfa runt lite och kolla om det finns nåt bra recept på potatissallad. Annars är ju "Vår kokbok" ett säkert kort...

Kram så länge, vi ses!

Kommentarer
Postat av: Marajja

Va kul me fest!
Har ett smarrigt recept åt dig!
Koka färskpotatis.
Blanda under tiden ihop skivad rödlök, neutral olja, vinäger, KAPRIS, fransk senap, salt och peppar. Alla mängder efter tycke och smak men gör ganska mycket dressing. Blanda sen i potatisen, de små hela och de lite större delade. Supergod!
Ha så kul!

Postat av: Malin

Faan, jag vill oxå kolla in showen!!!!

2007-08-17 @ 08:04:50
Postat av: Åsa

TUSEN TACK för receptet! Jag satt precis och skulle surfa fram ett lämpligt, lätt recept! Gissa om jag ska koka ungefär 6-7 kilo pärer idag... Urk! Men, men...
Malin... skynda dig hem, du hinner ännu till showen...
Kram!

2007-08-17 @ 09:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback