Hopp igen !

Finns det liv finns det hopp!
Länsförsäkringar har hajjat det här med att kvalité, lojal personal och det där som behövs för en utomordentlig service, finns här!!!
http://www.sr.se/jamtland/nyheter/artikel.asp?artikel=1556510

Halleluja!
Dom kommer att rekrytera 10 personer. Och förhoppningsvis blir det flera på sikt. Med LF och Moderna Bil ser ju genast framtiden betydligt ljusare ut!
Marja ringde och meddelade nyheten och jag kan säga att när hon uttalade orden: "Länsförsäkringar ska starta ett kontor här i Hammarstrand" så reste sig håret på mig. Jag hade ståpäls en lång stund efteråt och yrade omkring som en förvirrad höna med ett leende på mina läppar.
Nu får man börja fila på ett "curriculum vitae" och hoppas att dom åtminstone vill ha mig till en intervju. Och får man inte jobbet nu så lär det gå flera tåg (och då inte till Malmö!!!).

Jag tror att det är Ragunda kommun som står bakom detta. Vad jag har hört så har de jobbat hårt för att försöka hitta något nytt att sysselsätta oss med. Och BINGO! Elisabeth Yngström och Anders Andersson (?) medverkade idag på TV4 Mitt (där det för övrigt även var med en annan stor stjärna... :-) och de gjorde ett mycket bra framträdande tycker jag. En stor kram skulle dom ha!

Nu känner jag mig helt plötsligt hungrig igen (hur bra det är vet jag inte, men det är väl ett friskhetstecken...)

Puss och kram från en på nytt positiv bloggare!


Kommentarer
Postat av: Marja

Efter regn kommer solsken!!! Ett litet ljus i mörkret kan man lugnt säga. Verkar som det finns vissa som uppskattar det vi gör & det är ju sååå glädjande. Dagen idag har varit som "vanligt" ända tills man kom hem från affärn & alla frågor från kända & okända. Stod & bölade som värst när jag hörde detta på radio. Skyndade mig att sladda in på P4:s hemsida & fick det jag hört bekräftat i ord. Helt otroligt!!! Vill ju för allt i världen inte lämna Hammarn. Ha det gott! Kram// Marja

2007-08-24 @ 18:48:29
Postat av: Ulrika D

Jag blev oxå så himla glad! Förvirrad i det jag då höll på med ( matlagning ) och hungrig! Jag håller helt med dig Åsa! Jätteroligt att LF fattat att här finns kompetent personal. Nytt hopp tänds för byn, helt klart. Ny dag, nya möjligheter som nån klok människa en gång sagt.

2007-08-24 @ 19:25:05
Postat av: Maggan

...precis det bolag som vi tänkte vända oss till nu för en "ny" bilförsäkring. Kanon!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Åsa

Ja kära vänner, tänk om vd'n Sören Westin visste vad han har skapat för glädjeyra här! Var han här framför mig så skulle han ta mig fasiken få en puss !!!!

2007-08-24 @ 20:21:06
Postat av: Jannike

ja det här låter jättekul!! Stort "lycka till"! ...och tack för ledsagningen till tv4mitt!!

2007-08-24 @ 20:54:01
Postat av: Åsa

Ja visst var det snygga intervju-offer dom hade valt va'... :-)

2007-08-24 @ 22:26:59
Postat av: Jannike

Mycket mycket mycket snygga!!!!

2007-08-24 @ 22:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback