Plump i "mamma-protokollet"....

...igen....
Ja, just ja.... min äldsta dotter råkade ju börja 1:an idag...
* Inte köpt något fint pennskrin....
* Inte någon ny fin skolväska....
* Hann knappt vara med på skolstarten eftersom jag fått en jävla akuttid på sjukstugan 9:00...
* Bänkpapper? Hittade vanligt presentpapper IGÅR.....
* Stressade hela morgonen och det är väl ingen lysande början...

Listan kan säkert göras längre, men nu slutar jag analysera mera.
Har som sagt haft problem med min återkommande infektion ovanför örat igen. Jättesvullnaden "allan" uppkom i helgen. Igår kväll sprack den (myyyyysigt...). Det var i och för sig bra eftersom trycket lättade.
Var på sjukstugan idag och "plåstrade om" och naturligtvis blir det penicillin igen.

Är på jobbet nu och man får väl försöka göra sitt bästa nu. Kanske jag skulle haft min vackra "Angel of hope" här egentligen..? Nä... den skulle inte trivas här. Den får stå hemma så att jag kan titta på den och känna lugn hemma.

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mm, tänkte faktiskt på hur "tjejiga" många flickor är i skolåldern, den tidiga i alla fall. I Axels klass (jag var med i dag för att hjälpa till med bänkpapper och annat viktigt...) så har många av flickorna med sig pennor, skrin, pärmar ja allt som kan tänkas lysa upp bänken OCH göra andra klasskamrater avis. Ibland undrar jag om det inte skulle vara lite regler runt såna här saker. Alla kanske inte kan köpa så många "grelimeljer".
Lättare med grabbar i detta fall...
Kram på dig!

Postat av: Jannike

In stämmer med Maggan - Sara, som är lika gammal som Axel, planerade hela gårdagen VAD som skulle med, hur bänken skulle prydas mm - å andra sidan var det inte många nya saker som följde med idag - hade med sig en NY skolväska visserligen men sen var det mest gamla saker som hon fraktade med i en ICA-kasse - det hon fått var väskan (den billigaste Snobbenväskan på Stadium; den ryggsäck hon fick för kanske 2 år sen, var trasig hela våren, satt ihop med säkerhetsnålar, så jag tycker ändå inte att jag överkonsumerat direkt), bänkpapper, en Betty-Boop-mapp för papper och en skrivbok -- sen var det stopp, och det känns bra! Får använda samma gamla pennskrin, samma pennor mm mm....
För Mimmis del, som börjat 1:an idag, var det annorlunda - hon tog det hela med ro, samma papper som förra året, samma pennskrin mm mm - jag tror det är vi föräldrar som måste sätta gränsen för vad vi tycker är OK - inte blir dom lyckligare för att allt är nytt, snarare är nog risken att nån annan blir extra ledsen...
Kram!!

2007-08-27 @ 11:50:56
Postat av: Åsa

Så sant, så sant! Det var kloka ord. Men det är långt ifrån alla föräldrar som tänker så här (inte jag heller alldeles nyss...).
Visst kan jag känna att barnen tar för givet att de ska få saker hela tiden. Man måste nog börja tänka efter....

2007-08-27 @ 12:13:13
Postat av: Jannike

ja men det är precis som du säger inte lätt som förälder när man ser att många andra har nya grejer, och ser suktan i det egna barnets blick, eller får en liten anklagande fråga "varför får inte jag?" Det är klart att man vill ge sitt barn ALLt egentligen...
Hoppas det går bra med Allan vid örat - kan inte vara nån höjdare att ha en sån...
Kramis!

2007-08-27 @ 13:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback