Favorit i repris...

Ursäkta mig om det blir en repris här. Det är väl mest på tv som repriser brukar dyka upp, men jag bara måste spara mitt kalas-inlägg... Fan vet, tänk om jag skulle glömma vad som hände? Då kan jag ju bara stega tillbaka hit och läsa... och le... :-)


Strax före kl 14 dök tre underbara vänner upp i butiken med  pizza och öl. Det var då det började bli lite roligt att fylla år. Sen drog vi vidare till hälsokostbutiken där det dracks "bakfyllepiller". Ett icke-spontanbesök hos Marja och Magnus där det blev cider (med glitter i). Fick en gåta som ledde till lekstugan hemma. Jag öppnar dörren och där sitter jädrar i mig 10 pers. i kolsvarta mörkret och sjunger "Ja må hon leva". :-D

Fick paket! En systemkamera!!!

Och festen då? Går det verkligen att beskriva festen i ord? Nä! Men jag ska göra ett försök att delge en del av det som hände.

Sminket flög all världens väg redan under middagen. Mags och Mike hade snickrat ihop en egen version av "Country roads" (även känd som "Hammarstrandslåten" förstås!). M & M började sjunga och sen kom en efer en Anders, Adam, Peter och Andrea, Pontus och Victor... Har jag glömt nån? Tårarna sprutade så jag hade kunnat släcka en eld! Jag ska få texten och då lär jag väl gråta floder igen antar jag.

Flera saker hände under kvällen. Maria och Kristin sjöng, med hjälp av oss alla, en egen version av "Rock you" (heter den så? Ni vet... We will, we will, rock you....) AKA och AW fick alla tjejerna att rita ett porträtt av mig. Det blev kanonfint! Värsta konstverket! Och dom ordnade även så alla fick skriva sin hälsning till mig under kvällen. Såååå himla roligt att ha kvar sen! Det är kvar på Hussen fortfarande, men ska hämtas under dagen. (Hoppas inte konstföreningen, som har utställning där, har sålt det!)

Det blev Hammarstrandslåten och lite annat, uppe vid pianot. Det är så jäkla roligt att ha musiker i sin bekantskapskrets. Åsså fick jag äntligen höra Adam sjunga "på riktigt" igår. Vilken röst!!! Helt fantastisk! Sjung mera Adam!!!!!

Två låtar fick jag tillägnade mig! Av väldigt olika slag, men mycket vackert! Jesper och Jocke sjöng en låt som jag... hmmm... inte vet vad den heter... typ.... :-) :-) :-) Ni som var där vet vad jag menar! Såååå roligt! Två gånger dessutom. Det var nog enda gången i livet man fick den sången tillägnad sig.... :-)

Ja, så var det en annan låt .... (Å', nu smälter jag....) Det var ju då Emil (ja precis, "Snygg-Emil"!), sittande vid pianot, som sjöng "Hero" för mig.... Gissa om jag bara dog ???? Kunde jag stoppa tiden så hade jag gjort det!!! Jag lovar!!!!

Jag måste nu gå och äta lite frukost och ta en dusch. Man ska ju jobba sen... (och Kim åkte redan vid 8-tiden för att skotta snö....!)

TACK ALLA UNDERBARA VÄNNER SOM GJORDE MIN FEST TILL ETT MINNE ATT BEVARA I HJÄRTAT FÖR ALLTID! Det är inte så jäkla illa att fylla 40 trots allt.... :-)

Puss på kinden !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback