Jul, jul, strålande jul!

Äntligen har jag fått riktig julstämning. Tror att det beror på att en superfin julgran står i huset. Med fina kulor i grenen..... Vi har även flyttat ner tv:n till gillestugan. Lite mysigt faktiskt. Det blir så småningom en vägg-tv uppe, som barnen kan ha som "Bompa-tv", typ... Men eftersom vi ännu inte har någon platt-tv så får det vänta. I morgon kommer tomten! Skittidigt faktiskt... Å andra sidan måste man ju bara upp och kolla på sista delen av adventskalendern. Som det är nu har ju tomten kolavippat. Gissa om det är lite funderingar i Nellies huvud just nu....

Bommade igen strax efter 15 idag. Skööönt!  Har sålt slut på både AFB-almanackorna (jodå, har bestämt en fika hos Emil nån dag....) OCH AFB-pusslen! Det sista "visnings-pusslet" landade ju hemma här. För NATURLIGTVIS måste man ju ha ett! Har börjat lägga det. Inte helt enkelt faktiskt! Ska kanske beställa flera senare.

Gumman var in och gjorde mig ännu mera sugen att gå ut och parta på juldagen. Vore rätt skoj... men musiken..? Rockabilly-stuket är inte riktigt min grej... Men jag ska nog gå i alla fall! Ere trevligt folk där så blir det nog skitbra ändå.

Mags, Andrea och Axel var hit en sväng. De hade köpt julklappar till barnen. Dessvärre har jag inte gjort detsamma... Men det får bli något en annan gång i stället.

Fick mig ett gott skratt idag me' (underbart!!!). Kim kom upp (från källaren) med fulla hakan av raklödder. Rakhyveln hade pajat. Vi letade, men kunde inte hitta någon ny rakhyvel. Och Kim hade ju börjat raka sig så det var ju lite mysko att bara avsluta så... Ha, ha !!!! Tur att Mike hade att låna ut! Thank's Mike! (Å andra sidan kanske Kim hade skapat en ny skägg-trend annars...? Näää....)

Har precis betalat en massa räkningar så nu är jag lite matt. Ska sätta mig i soffan en stund. Eller gå och knoppa så man orkar upp till julkalendern ! Viktigt!!

Kram, och sov gott !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback