Kallt, kallt, brrrrr........

Huvva! Termometern visade 17 grader i morse. Om jag såg rätt med mina trötta ögon. Låter egentligen inte så himla askallt, men jag tycker det känns som att man ska frysa f... av sig! Hittade tack och lov igen mina gamla Fristads-täckisar. Dom värmer gott.
I morse visade det sig att Tuvas mössa blivit kvar hos en kompis. Försökte få på henne en, i mitt tycke, snygg kamoflagefärgad mössa med lurv och öronlappar. Hon hade den i fjol, men i år var den tydligen "sååå fuuul!". Det slutade med att hon tog min mössa (som jag egentligen tycker är "sååå fuuul") och jag fick nöja mig med pannbandet. Tuva tog med en påse med presenter till fritidspersonalen + en egen present till Sara som TYVÄRR slutar den här terminen. Tuva skulle dela ut paketen själv. Hon är duktig den tjejen!

Själv har jag börjat få halsont och munsår igen. Suck! Typiska förkylningssymtom. Men jag VÄGRAR bli sjuk. Det går bara inte!

Vi satte ju upp julgardinerna i köket på kvällen när barnen somnat. På morgonen efter så utbrister Nellie förtjust: "-Vilka fina gardiner!!!" Så tacksamt. Jag kan känna att jag gör "för lite jul" för de små tjejerna. Barndomens jul ska väl vara full av tomtar, bakning, storstädning, osv.? Ok, Kim och barnen har faktiskt bakat pepparkakor...

Ska nu hälla i mig en kopp snabbkaffe. Gott!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Drick Aloe vera.... och använd Aloe Lips på munsåret!!!

"ha ha ha"... vad gör man inte för att få sälja...

Nä då jag menar verkligen vad jag säger - det är bra!!

Kram!

Postat av: Maggan

Skapa inga måsten när det gäller julen. Det i sin tur blir en massa dåligt samvete och hur kul är man då som mor?! Nej gör det ni hinner och tycker e kul, de är det som barnen kommer ihåg! Känslan...

2007-12-13 @ 13:12:48
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Eva

Hej igen nästan alla säger att julbaket tar sån tid det tycker då inte jag ,5 sorter på ca en minut (brödbiten) där har jag "julbakat" många gånger

2007-12-13 @ 13:24:37
Postat av: Åsa

Jannike - Jag kanske provar det en vacker dag...

Maggan - Kloka ord!

Eva - Tack för tipset! Det kan man kalla "hastbullar"?!

2007-12-13 @ 13:28:02
Postat av: Malin

Själv tog det en vecka in i december innan första julpyntet kom fram hos oss. Däremot är det inte storstädat, lite dammtorkning här och där och dammsugning är vad vi hittils hunnit med. Och julgardinerna förstås.
Kramisar

2007-12-13 @ 14:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback