Lite öm då....

Efter gårdagens annorlunda sparktur är jag lite öm här och där. Det blir väl vackra blåmärken så småningom antar jag...

Igår var Kim till stan och hjälpte till att montera kök. Tänk er ett blanksvart kök med vitvaror i rostfritt. Fy attan va snyggt! Undrar när mitt kök kommer att bli snyggt...? Jag hämtade barnen hos Maggan. "-Jag har inte saknat dig! Maggan är bäst!", sa Nellie. Jodå, det finns dom som ligger 1:a på favorittoppen!

Framför mig såg jag en tråkig burk ravioli som fanns hemma - en räddning i hungernöden. Men det visade sig att barnen redan fått middag och själv blev jag bjuden på kött, potatisgratäng, sås, broccoli och ett glas rött! Snacka om att det la sig som bomull i magen! Tusen driljarder tack, Maggan!!!

Igår kväll hade Tuva feber. Men i morse verkade hon helt ok igen. Får dock vara hemma idag.

Har precis suttit och knåpat ihop ett utkast till affisch om öppettiderna för butikerna i jul/nyår. Mycket jobba blir det.... Men så är det väl att vara ensam företagare.... Känns ju lite knäppt att dorma i med en massa extraöppet när det är glest med folk på vanliga öppettider, men samtidigt är det nog bäst för alla att haka på övriga butikers öppettider. Man hoppas ju att folk förstår att om Hammarstrands butiker ska finnas kvar så måste man även handla i dom.  Så gör ALLT FÖR BYN och handla lokalt!

Kram så länge!


Kommentarer
Postat av: johanna

Sådärja, då är blogg-ordningen återställd igen!
Man blir ju typ beroende av alla bloggar man läser dagligen så det känns skönt att du är tillbaka igen!

Postat av: Åsa

Tack Johanna! Kul att du fortsätter hänga med mig!

2007-12-11 @ 13:44:00
Postat av: Maggan

You´re welcome!!

2007-12-11 @ 14:11:54
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Jannike

Jag har fått i uppdrag att ordna presenter till fröknarna i Saras klass eftersom jag hade lite ideér - skröt nämligen om en liten butik i Hammarstrand.... få se nu... undrar vilken det kan vara... ;-) Hur har du öppet i helgen.... eller kan vi ta en extra titt?

Kramis!!

2007-12-11 @ 19:43:40
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Åsa

Härligt jobbat Jannike! Så glad jag blir! Jag har öppet till 14 på lördag. Annars fixar vi en VIP-visning... :-)
Kram!

2007-12-11 @ 20:06:19
Postat av: Jannike

SJÄLVKLART ska jag försöka gynna dig,jag tycker du verkar ha en suverän blandning saker... Även om jag inte hann titta i lugn och ro sist:-)

Kram!!

2007-12-12 @ 07:12:40
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback