Mat, mat, mat....

Varit och tokhandlat på ICA. Hade en helgalen Nellie som sällskap. Antar att det hade gått ungefär 10 gånger snabbare att handla om jag varit själv....

En viss irritation infann sig eftersom det var slut på både det ena och det andra som jag skulle ha. Men man får improvisera... Det blev fläskfilé istället för oxfilé. Dansk dessutom. Helt mot mina principer, men den här gången kände jag att prisfrågan avgjorde... vilket den normalt inte brukar, men det handlade om många pengar...

Fanns ingen gorgonzola, men fick tips av A-M J att ta Kvibille Ädel istället. Någon honungsdijon fanns inte heller... Nåja, matgästerna på nyår kanske inte är så himla noga. Åsså har jag något att skylla på om det smakar fan?!

Nåja, mätta lär vi nog bli på ett eller annat sätt. Får väl koka makaroner om det krisar...

Ska ta och se om det är något jag kan börja förbereda lite smått. Eller förresten, ska ta och provsmaka vinet tror jag... :-)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Kan lova att nyårsgästerna ÄTER det som bjuds.... om så fläsfile´n suttit på en "dänsk" pig...

Kram!!

2007-12-29 @ 19:57:07
Postat av: Maggan

Honungsdijon kan du fixa med lite honung i din vanliga dijonsenap. Funkar bra även om den färdiga är liite godare...Kjam!

Postat av: johanna

Låter som om ni också ska käka oxfilé-receptet som fanns i senaste Buffé??!! Med kantarellpotatis smaksatt med honungsdijon??!!
Det ska vi också käka, vi var till Sollefteå igår och inhandlade alla ingredienser, hittade inte heller ngn honungsdijon, men det får bli vanlig dijon blandat med flytande honung.
Annars fanns det både oxfilé och gorgonzola, så det ska bli sååå gott!

Gott Nytt År på dig!

2007-12-30 @ 12:12:45
URL: http://josblogg.blogg.se
Postat av: Marja

Mums, va gott! Skulle vilja gå på en matlagningskurs för att lära mig laga mat. För det är inte direkt min starka sida. Kram...

2007-12-30 @ 17:37:37
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Åsa

Jannike - Vi får väl hoppas att vi inte behöver koka snabbmakaroner pga att kocken misslyckats totalt.... :-)

Maggan - Tack för tipset. Ska dutta i lite honung så blir det nog bra!

Johanna - Jomen visst blir det Bufféreceptet. Lät spännande och gott! Men som sagt, jag får modifiera receptet en del...

Marja - Vad sägs om en kurs i italiensk matlagning? Angelo Alotta kan ju fixa en sån om man är några stycken. Vore skitkul tror jag!

Kram och Gott nytt år på er!!!

2007-12-30 @ 20:05:55
URL: http://blogg.op.se/ragundaasa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback