Fredrik Lindström idag !

Idag bär det av på föreläsning. Det är Fredrik Lindström (och en dam som jag glömt namnet på) som ska hålla föredrag på Storsjöteatern. Om språket, att tala inför andra, etc. Ska bli jättespännande att få lyssna på "språkgurun" Lindström. Särskilt eftersom man själv är en "ordnörd". Det kanske inte märks just här, men när man ska vara formell försöker jag vässa till mig.

Annars håller vi på att vänja av Nellie med nattvällingen. Jo, hon har i tre års tid druckit välling varje natt. Gäsp... Hon är inte helt lycklig när hon vaknar och inte får sin välling, men det är ju övergående. Hoppas jag... 
Tuvalisa har flyttat in i sitt nya, fina sovrum nu och hon stormtrivs. Sover som en stock! Det är så fint med röda tapeter med hjärtan i guld.

Vi hamnade på IKEA i söndags. Kom hem med en hög saker som vi kanske egentligen inte behöver. Är det inte alltid så ?

Förresten... körde en systemåterställning i datorn hemma och nu verkar den må rätt bra igen. Fast något internet har jag ännu inte gett mig på. Bredbandsfakturan från Telia tickar dock,.... Nåja, en sak i taget.

Nä, nu ska jag fixa lite innan det bär av till Östersund.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Åhh, va avis jag blir!
Jag tycker han är sä jäkla bra..Du får väl berätta vid tillfälle och kanske lära mig ett o annat...See ya!!

2007-02-12 @ 10:19:00
Postat av: Åsa

Köpte 2 av hans böcker, signerade så klart!
Du kan få låna.

2007-02-13 @ 08:31:57
Postat av: Gumman

Ja, där ser man! Vi hade ju kunnat samåka..eller? Jag var in på kvällspasset, lyssnade och såg Lotta Juhlin och Fredrik. Hur roliga och fyndiga som helst, skrattade så jag grät...fråga Hilde!
I pausen köpte jag boken "Den goda kommunikationen,
Rösten-kroppsspråket och retoriken" av Lotta J.
Fick lätt ågren..250 kronor!! men tänkte,
-"äsch jag lämnar tillbaka den efter föreläsningens slut"( väldigt vanlig företeelse, eftersom jag lider av "ambivalentio"..hi..hi..)
men så insåg jag att hon hade skrivit en hälsning till mej i den, och då var det kört!!..och tur var det, för vilken kanonbok! tips,råd och en CD-skiva med röstövningar.
Har nu övergett tidningen och sitter med näsan i boken i stället.
Skulle det höras oväsen från Pålgård i eftermiddag, så är det bara jag som kör röstövningar!

2007-02-13 @ 09:17:22
Postat av: Pernilla

Det är fantastiskt roligt att läsa din blogg, känns som att ditt liv inte skiljer sig så mkt från mitt...
ha så kul i Östersund, själv så ska jag rädda lite liv ...kram

2007-02-13 @ 09:20:14
Postat av: Åsa

Gumman, även jag är en "impulsare" och har funderat över när i helv... jag ska läsa böckerna. Men vaddå, hur ofta får man en bok signerad av självaste författaren?
Jag träffade på Lotta J under pausen och var tvungen att tala om vilket bra föredrag hon höll.
Fredrik har ju ett annat sätt att tala, men jag tyckte att även han var bra.
Hur är det med dig på morgonen? Är du "lamppigg" ?

Kram på dig !

2007-02-13 @ 10:57:32
Postat av: Åsa

Pernilla, va' kul att du läser min blogg! Och att du dessutom tycker att det är roligt. Hoppas att du inte är ensam om saken...

Jasså, ska du ta och rädda lite liv du... Snacka om att man känner sig onyttig...

Kram, kram !

2007-02-13 @ 10:59:12
Postat av: Anonym

ööhh??.."lamppigg"?...hissen har stannat!!!
Morgonpigg är jag i alla fall..det har med åldern och psyket att göra, du vet när något är tillåtet... så är det inte lika intressant längre.
En STOR Kram till en underbar tjej som dej, på alla hjärtans dag!!
/Gumman

2007-02-14 @ 15:06:29
Postat av: Anonym

Tack för kramen ! Dito!

Pratade inte Fredrik Lindström om barnet som uppfunnit ordet "lamp-pigg"? Det var någon liten tjej som på morgonen inte ville att man skulle tända lampan eftersom hon inte var riktigt "lamp-pigg"....

2007-02-14 @ 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback