Magnus Carlsson ?

Det år måndag morgon och mitt huvud känns så tungt… Nä, det gör det väl inte riktigt, men jag fick liksom Povel-låten på hjärnan precis. För måndag morgon är det i alla fall.


Såg nästan hela Melodifestivalen i lördags. Missade Måns bidrag, men fick ju höra det sen eftersom han gick vidare till finalen. Den här gången tyckte jag att det fanns 3-4 låtar som var hyfsat bra. Bl a Magnus Carlsson, men det verkar jag vara ganska ensam om… Men han är i alla fall snygg… eller är jag ensam (tjej!) om den synpunkten oxå? Båda låtarna som gick till final var bra. Sen var Nannes låt ok. Fast det är svårt att säga så mycket efter att ha hört låtarna bara en gång. Kanske slutar det med att man hejar på Tommy Nilsson eller Anna Book? INTE !!!


Snackade jag om en eventuell utlandsresa förut? Hmm… möjligen är det ändrade planer.. Vår tvättmaskin verkar ha fått nån sjukdom. Den tömmer inte ur vattnet och det står "E20" i displayen. (E = Error = askul och förmodligen dyrt!) Har vi tur är det bara nåt skitfel. Har vi otur gäller en ny tvättmaskin.


Åsså är det ju Göteborg nu på torsdag, och i slutet av april drar jag ju till Stockholmo med värsta tjej-gänget. Reser otroligt billigt (trots 4 kr påslag…) men det lär kunna gå en och annan krona på plats. Vänta, jag har ju en oskrapad Triss i plånboken. "Plötsligt så händer det!!!" Nä, inte hände det mig den här gången heller. Många siffror, men inte tre lika. Och varför skrapar jag rutan som visar hur många gånger vinsten man vunnit? I detta fall vann jag 2 x ingenting…. Jippie ?!


Åter till lördagens evenemang… Nu törs jag snart inte säga att jag tyckte Magnus Carlssons bidrag var bra. En av mina jobbarkompisar (för övrigt Muskel-Fredde faktiskt) såg ut som att han skulle kräkas när jag nämnde MC. Och dessutom sa Fredde att det såg ut som att MC hade nån slags sparkdräkt och kvinnostövlar… Hmmm…  äsch, nu lämnar vi ämnet.


Och nu står det tydligen klart. Holken 1 ska skaffa hundvalp. Då kanske man inte ska hälsa på där på ungefär ett halvår (eller hur länge är valpar så där ooootroligt söta och gosiga??)? Risken är överhängande att mina barn, och för all del även deras mamma, faller pladask och börjar ägna dagarna åt att läsa annonser på söta små valpar… Nä, vänta nu… back to reality… börja med tvättmaskinen först… Dröm eventuellt sen…


Nu ska jag ägna mig åt det jag har betalt för…


Kram!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Åsa, jag hoppas att ni vill låna hund även i framtiden...om ni då får låna två kanske ni klarar er ett litet tag till?? Du vet ju att vi ska iväg till France i sommar....stackars Moa & Elvis...
Kram!!

Postat av: Åsa

Jomenvisst vill vi ha Moa och Elvis hos oss. Hoppas Elvis blir lika snäll och go' som Moa !
Har du övat franskan nåt då, eller förlitar ni er på fransyskan i familjen ?

2007-02-19 @ 12:22:55
Postat av: Heléne

En kram till hela familjen på Holken 12!! Det är så kul att följa ditt bloggande - det känns lite som att vara med, liksom...ps Jag tyckte oxå MC va´bra! - man har väl blivit tillräckligt gammal för att våga erkänna sån´t....;-) ds

2007-02-19 @ 15:51:23
Postat av: Åsa

Tack Heléne! Så skönt att höra att man har lite medhåll om MC. (Hade han verkligen sparkdräkt?)
Och jag tycker att det är jättekul att du vill läsa min blogg!

Kram på dig !!!

2007-02-19 @ 15:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback