Härliga dagar

Att vara ledig är riktigt skönt, även om jag stortrivs med mitt yrke så är det förbannat skönt att vara ledig. Idag efter simskolan åkte vi och handlade inför middagen. Bestämde mig för att bjussa Anders på middag igen. Han är ju trevligt sällskap och förhoppningsvis tycker han att det är trevligare att käka med lite sällskap (även om det ibland är lite kaotiskt med barn som gallskriker, osv. Det bidde fläskfilégryta med potatismos. Tuvalisas kompis, Angelica, var här och åt oxå. Tyvärr tyckte inte barnen om maten, men det kan ju vara en tillfällig "trend" att tycka så... oavsett vad det är. Vi vuxna tyckte i alla fall att det var riktigt gott! Lyckades tömma vindunken oxå. Fast det var ärligt talat inte mycket kvar i den redan när vi började. Kanske lika bra det...
Hade bakat en kladdkaka till efterrätt som vi avnjöt med vispad grädde och jordgubbar. Mmmm!
Angelicas mamma var hit och fikade på eftermiddagen och lyckades även tajma kladdkakan på kvällen. Mycket trevligt att träffa henne, tyvärr blir det alldeles för sällan.

Malla och Wille kikade förbi oxå. Malla hade varit och plockat sten till mig. Rejäla bumlingar och hon kom med en hel kasse. Oxå ett sätt att styrketräna på. Tanken är att jag ska måla stenarna och skriva lite text på dom. När jag får tid... (Någon gång på 2012-talet kanske..?)

När jag stod och diskade idag så fick jag en sån där "fan-va-fint-att-vara-ledig-och-bara-må-gott-och-träffa-mysiga-människor"-känsla. Jodå,jag trivs bra med mina jobbarkompisar oxå, men man hinner väl inte riktigt umgås och må gott tillsammans.

I morgon är stora festen. Håller allla tuttar... tummar i världen för att det inte ska regna. Det lär kunna bli lite kyligt och det där med att gå naken har jag uteslutit. Det blir nog min "gamla" turkosa tunika och en vit college-munkjacka. Och jeans. Då trivs jag bäst. Men vad jag ska ha på fötterna är fortfarande en gåta. Mina nya, jättedyra skor (som förmodligen är orsaken till att jag har endast 79 kronor kvar på kontot) är väl ingen hit att ha på Qul-i-backen. Det kan ju bli lite geggigt och så. Får väl ta mina assnygga gummistövlar eller nåt. Gräsklippet som sitter fastkletat på dom kan man ju låtsas vara ett hippt detaljmönster...?!
Det lär komma ca 300-400 pers på festen. Tur man inte har torgskräck!

Måste ha fått hjärnsläpp när jag messade barnvakten idag. För att gardera mig för att det inte skulle bli alltför dyrt så kollade jag om det var ok med ett "fast pris" på 600 kronor för hela kvällen. Men hallå???? Visserligen börjar det redan 16:30, men för att uppfylla summan jag sa så måste vi vara borta till 4 på morgonen.... Nåväl, jag får väl nämna till henne att det kanske inte riktigt var så smart. Självklart ska hon få sina stålar, men nästa gång ska jag försöka tänka till lite bättre.... (och kanske ta en eller två mattekurser...)

Nä, nu ska jag lägga mig och fisa i soffan en stund och se fram emot sovmorgonen i morgon. Ska bli skönt som fan att inte behöva åka till Sugun... Eh... jag menar Stugun....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback