Skrivtorka

...känns det som jag har. Eller kanske ovanligt tomt i hjärnan helt enkelt. Finns mycket att skriva om, men jag vet inte hur jag ska få ut det på bästa sätt.

I går blev det några pilsner här hemma innan Kaffestugan. Men förfest är nog helt fel ord. Jag, Malin och Kim satt och löste korsord (!) och fasades över hur äcklig groggen var (vodka och grape tonic... inte att rekommendera direkt).
Ann-Britt P kom och hälsade på. Henne har man ju inte sett på flera år!!! Vi traskade ner på byn och satte oss vid ett bord på Kaffestugan. Kvällen var riktigt trevlig och det bidde en hel del Xider. Lyckades snacka lite engelska oxå med två polack-bröder. Eller rättare sagt, en av bröderna kunde ingen engelska. Tydligen betyder "åsa" (eller "assa") på polska nåt i stil med att man blir biten av en mygga eller nåt. Ja, jag är ju lite bitsk emellanåt...

Försöker installera nåt jädrans program så att man kan föra över bilderna från mobilen till datorn. Och eftersom jag är så otroligt teknisk så går det jättebra. INTE! Måste nog be att någon som är lite smartare kikar på detta vid tillfälle...

Ikväll hade vi familjen Leijon på middag. Grillade fläskfilé och karré. Serverades med råstekt potatis, såser och en god grönsallad. Inte fy skam! Och så klart efterrätt. Glass. Vet inte men det verkar som att Malin motionerar medans jag äter efterrätter... Låter inte helt bra va'? (För min del alltså!)

En vecka kvar av första omgången ledighet. Känns inte så betungande att jobba 2 veckor eftersom jag ska vara ledig ytterligare 3 veckor sen. Hoppas det blir schysst väder på ledigheten så att man kan åka och bada med barnen.(Falukorven lär väl tyvärr hänga med oxå. Efterhängsen typ!)

Nu undrar jag om jag ska läsa lite i "Män som hatar kvinnor", Stig Larsson, eller lägga mig raklång och glo på dumburken...

See U !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback