Städat akvarium

Äntligen är det gjort! Jag gruvar mig så länge innan jag till slut tar och rengör akvariet. Fiskarna har... hade andnöd. Och ni kan ju gissa hur illa det är när man är fisk och har andnöd i vattnet.

Kim sitter och går igenom lite gamla papper. Och då menar jag GAMLA! papper. Han hittade en liten berättelse som jag skrivit för VÄLDIGT LÄNGE SEN. Vill ni höra? (Om inte, sluta läs nu!)

"En dag i kylskåpet.

Goddag! Mitt namn är Herr Ost. jag är en månad precis. jag har just flyttat in i det här kylskåpet. Ungefär som i mitt gamla hem. jag är en Cheddar ost. Alltså en ganska ovanlig ost. Tomaterna, gurkan och paprikan tittade lite underligt på mig. Jag rodnade lite och fick ett hål till i mig. Jag har den egenskapen att när jag rodnar så får jag ett hål i mig. Man jag har bara några få.
Det är ju så att vi ostar vet ungefär datumet när vi kommer att dö. Jag har nästan hela livet framför mig. Hela 3 månader. På den tiden hinner man med mycket. I vårat gamla kylskåp hade vi disco varje fredag. Men jag vet inte hur ofta dom har det nu.
På lördag tror jag dom skulle ha det i alla fall.
Folket vi bodde hos förut trodde att det var deras kran som droppade när vi diggade Kim Larsen. En gång trodde dom till och med att dom hade råttor i kylskåpet. Vi har så smart att så fort dörren till kylskåpet öppnas så släcks lyset och musiken tystnar och så står vi där helt oskyldiga.
Människorna som öppnar blir väldigt fundersamma....."

Ja, vad tyx? Jag har ju pratat om författar-ådran tidigare (eller rättare sagt, avsaknaden av denna)......

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Det är bara göra slag i saken. BÖRJA SKRIV!!
Om ostar, ditt liv eller annat skoj...
Du kan!!

Postat av: Malin

Det var en fin liten berättelse. Kimpa kanske hittar flera??
Kram Malin

2007-07-24 @ 16:09:41
Postat av: Åsa

Måste komma på nåt bra att skriva om... Idéer, förutom ostar...?
Jodå, det finns flera berättelser. Det vet jag!

2007-07-24 @ 16:24:01
Postat av: Marja

Jag vill läsa mera! Har sagt det förut & jag tänker säga det igen, Du skriver sååå bra! Kram// Marja

2007-07-26 @ 19:49:10
Postat av: Åsa

Tack snälla Marja! Jag gör mitt bästa för att ni ska hänga kvar...
Kram, kram!

2007-07-26 @ 20:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback