Borta bra, men hemma bäst!

Så är vi tillbaka hemma igen. Efter 2 resdagar. Igår flög vi hem från Aeroporto de Gran Canaria och bodde på samma hotell som när vi åkte ner. Åsså bidde det X2000 idag. Som om det inte kräkts nog på resan så blev det lite uppkast av Nellie på tågresan. Men det var knappast den första som spytt på det snabba, krängande tåget. Och hålla i spypåsar börjar man ju kunna nu...

Nellies allergireaktion klingade tack och lov av och hon blev helt symtomfri efter några timmar. Vi fick en medicin som oxå finns här i Sverige. Den slukade hon direkt. Luktade (och kanske då även smakade) som godis. Annat än Claritynen. Den här medicinen hade inte heller någon bieffekt att man blir dåsig av den, och bara det är ju guld.


Även jag tog och fixade frisyren. Likadant som Tuvalisa. Så nu är vi lite likisar. Egentligen hade vi väl båda önskat att det blev småflätor över hela huvudet, men det kändes bli för dyrt. (Snåljåpen igen!) Jag kostade dock på mig en fransk manikyr oxå. Tänk om man alltid var så här fräsch om naglarna istället för sprucken nagelstärkning på halvsköra naglar....


Näst sista morgonen var det lite action utanför oss. Två ambulanser parkerade vid havet där vi bodde. Sen kom en helikopter som hoovrade vid strandkanten en liten bit bort. Det visade sig att någon drunknat där. Faktum är att vi 2 dagar innan varit på den platsen och då låg det en sko och flöt där... Antar att det knappast hade något sammanhang, men man kan ju inte låta bli att fundera på vad man kunde ha sett om man haft otur!

Av min blogg låter det förstås som att vi har haft en kaotisk resa antar jag. Men så klart har det varit riktigt jäkla bra! Massor med sol och bad, lugna stunder med en god bok, öl och vin när det behagat och god (dyr) mat. Känns dock rätt ok att få sitta och blogga i lugn och ro utan att behöva ha ett öga på klockan hela tiden...

Kanske lägger ut ett par bilder så ni får se. OM jag är med på någon bild, var vänlig bortse från just det då... ("Details that ruin the picture", you know...)

När vi kom hem var gräsmattan klippt! Vi hade suttit och våndats lite över att behöva sätta igång och klippa gräsmattan i 28 graders hetta. Men det problemet var smidigt löst. Och det stod en köttfärspaj i kylen som vi alldeles snart ska sluka. Den som fixat allt detta är underbara Maggan! Enormt stort tack!!! Tror banne mig att jag ska öppna Anfi-vinaren och bälja i mig lite mera rö'tjut till pajen. Varför sluta med en vinnande tradition? (Anledningen till att Anfi-vinaren är med hem är att korkskruven på hotellrummet saknade själva skruven. Och Kims skruv kan ännu inte öppna vinflaskor... Och lämna "lönen för mödan" hemma var inget alternativ...

I morgon är det jobb igen. En hel dag. Sen är det tydligen helg. För jävligt att det varit rena medelhavsvärmen hemma oxå medans vi varit borta.... Nädå, så klart ska ni oxå ha värme och sol. Men ni har INTE haft det lika bra som oss...! Så det så!!!

Heta (ja, solvarma alltså...) hälsningar från Åsa-Påsa.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Det var ett nöje att hjälpa till. Å andra sidan ska vi ju åsså iväg...
Skönt att ha er hemma igen!!

Postat av: Marja

Som vanligt skrattar :0) man arset av sig när du skriver! Vilken händelserik semester ni verkar haft. Hann aldrig heja på dig på jobbet idag men vi hörs & ses väl till veckan. Ha det gott så länge. Soliga häln.// Marja

2007-06-08 @ 16:32:01
Postat av: Åsa

Tack Marja! Det är lika roligt varje gång jag får höra att bloggen uppskattas.
Tänkte faktiskt på Magnus där på Kanarieholmarna. Du vet, man hejar ju med "hola", och i och för sig har ju Magnus en annan betoning på detta, men hans "olla" hade säkert gått hem....

2007-06-12 @ 08:48:15
Postat av: Marja

Ha,ha...det tror jag med!!!

2007-06-12 @ 13:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback