Crusing-kväll på Hammar'n

Nu har vi nattat barnen. Kan väl säga att det gick rätt fort eftersom dom hållit igång hela dagen.
Vi har varit på Järnhandeln och köpt en pytteliten burk med färgprov (117 jäv... spänn!!), kollat in Chokladverksta'n och naturligtvis köpte vi en ask med exklusiva praliner (som vi gav till farmor och farfar dock) åsså provade vi det nya fiket "Rosengården".
På eftermiddagen bakade jag och Nellie bullar. Hon och jag är dom enda som ännu inte provsmakat några. Konstigt. Å andra sidan kan man väl säga att de övriga i familjen provsmakade för oss alla (och några till!).

Ikväll gick vi ner på byn en sväng för att kolla raggarbilar. Det bidde en hel del innan vi pallrade oss hem igen. Kan säkert bli en kul kväll. Förhoppningsvis dyker det upp några poliser för risken är väl att det blir lite halvstökigt. (Och vår egen konstapel tar visst långa sovmornar, äter och dricker gott hela dagarna och går till fransk barberare! Skönt för honom att slippa stöket som en sån här kväll antagligen för med sig.)
När vi gick hem från mini-crusingen så stod det två bilar (vanliga gamla skitbilar utan tillstymmelse till raggarstuk) utanför några pensionärslägenheter (väldigt nära). Full volym med en töntig låt där refrängen var "Vill du ligga med mig? Vill du ligga med mig?"  Och på den lilla stund det tog för oss att gå förbi så hann två av snorungarna pissa på pensionärstomten, varav den ena precis vid ytterdörren utanför ett fönster. Jamen hallå? Högst moget va'???  (Ja Mike, var glad att du har semester. Fast dom hade förmodligen skärpt sig om dom visste att det bodde en karatepolis som kommer nerdimpande i fallskärm här...)

Det var en hel del "kändisar" som cruisade ikväll. Agnes var ute och raggade, Marja agerade chaufför i en... ? Upplys mig Marja, vad är det för åk egentligen? Med flera....

När Nellie satte sig på pallen i köket i kväll och väntade på kvällsvällingen så sa hon trött: "-Du e' snäll... Du e'.... min bästa vän..."  Ååååååå, gissa om man bara smälter!!!!!
Spännande kväll ikväll eftersom hon tyckte att det kliade i puppiluringen med blöjan på och valde att somna utan blöja ikväll. Kanske inte helt smart att hon sover i vår säng då, men det är väl smällar man får ta. Det var tydligen helt ok att väcka henne sen för en nattpinkning.

Nu ska jag ta och hoppa i duschen (halkrisk!) eller rentav lägga mig i plurret en stund.

Ha det gott så länge!

Ja just ja... på måndag behöver jag inte gå till jobbet för jag har SEMESTER !!!!  :-)


Kommentarer
Postat av: Marja

Tro det eller ej, fick för första gången i mitt liv köra pappas ögonsten, en Jaguar S-typ årgång: -65. Kanske berodde på att han inte hade nån annan att be men roligt var det i allafall. Har idag lite ont i armarna för det e inte den smidigaste bilen att ratta. En hel del folk på byn. Var ut en sväng senare under kvällen & tog nån öl. Riktigt trevligt men en hel del mindre nyktra & ofönuftiga människor. Blir lätt så med lite för mycket alkohol. Blir ni å hemmaplan eller ska ni ut på semester? Vi drar iväg m. husvagnen till helgen ner till Motala & senare Astrid Lindgrens Värld. Ska bli sååå skönt. Ha det gott! Kram// Marja

2007-07-01 @ 13:52:34
Postat av: Åsa

Vi åker nåt till stugan, men det blir nog inga stora utsvävningar. Man har ju liksom varit på långresa alldeles nyss.
Husvagnslivet har jag sågat. Inte riktigt min grej att borsta tänderna tillsammans med hela campingen, köa för att duscha och sitta och bajsa på rad.... :-)
Men det är ju jag det... Hoppas verkligen att ni får en jättehärlig semester! Hojta när ni är hemma igen så att vi kan komma och kolla om du har någe gott kaffe !
Kram på dig, hälsa familjen! Och kör försiktigt!

2007-07-01 @ 17:52:19
Postat av: Maggan

Har inte berättat för Mike ännu om alla bravader.Han funderar starkt på att ta tidig semester alla år framöver för att slippa "skräpet" såsom crusing. Sånt som vi vanlígadödligs tycker är skitkul...Så kan det vara!
Längtar efter er!! Grabbarna spelar kort, Andrea saknar Peter oxh jag bloggar...
PUSSAR!

2007-07-01 @ 22:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback