Gissa var jag är?

Jo, jag sitter vid min dator hemma ! Det är helt otroligt va'? Äntligen, är väl ett väldans bra ord just nu.

Igår tittade jag på nyheterna på tv och såg ett inslag om elitserien i hockey. Djurgårdens supportrar hade börjat mucka med Linköpings supportrar (tror jag det var). Verkade inte som det lyckades nåt vidare. Senare hade DIF:arna kastat storsten och grejer mot polisen (tufft va'?!) men inte heller det verkade blivit nån hit. De blev inknuffade i ett specialchartrat tåg som skulle tuffa (!) dom tillbaka till Stockholm. På tåget hade dom dock börjat slåss med varandra... Låter ju hur intelligent som helst? Eller hur! Jag menar, fick dom inte slåss mot den andra hejarklacken eller polisen så är dom väl inte dummare än att dom löser det på bästa sätt. Alltså, slåss mot varandra! Då borde ju alla bli nöjda....?

I dag har vi varit på marknad i Pålgård. Tittade på sagoteatern där det var riktigt fula troll som tagit en vacker prinsessa till fånga. Dessbättre blev hon räddad av en människopojke. Dom är så duktiga, dom som spelar teatern. Vi köpte lite korv, mögelost, varmkorv och kolbullar.   

Kim är just nu hos F&F och hälsar på lite. Jag har stannat hemma med trötta barn. Nellie skippade sovningen idag och har förvandlats till en riktig retsticka. Det är högst tacksamt att reta sin storasyster som skriker högt för minsta lilla.... (storasyster är inte helt pigg hon heller).

Det verkar som flera av våra nära har planer att flytta till stan. Det känns lite sorgligt och förvirrande helt plötsligt.... Förmodligen en rätt egotrippad orsak egentligen.

I morgon bär det av till stugan. Har inte packat en pinal ännu. Kanske bäst att göra det nu då istället för att sitta här. Jo, så blir det!

Ha det bra tills vi hörs igen! Kram!

Kommentarer
Postat av: Maggan

...men jag ska inte flytta från Hammarn, inte än på ett bra tag...så VI har varandra...även om det känns som 100 år sen, vi umgicks på riktigt!!
Det måste bli nåt snart!!

Postat av: Anonym

Tack Maggan!
Det är underbart att ni finns i våra liv!
Kram!

2007-03-09 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback