Lösenord?

Vad är det egentligen med mig och alla lösenord? På nåt vis går vi liksom inte ihop, inte för nåt längre förhållande i alla fall. Av någon anledning lyckas jag spara lösenord och användarnamn (som förstås alltid behövs överallt) på nåt bra ställe som jag sen inte hittar igen... Ibland tror jag t o m att jag kan spara det på den naturliga hårddisken, men där är det ju error för jämnan.... Suck!

Idag har Tuvalisa haft friluftsdag och åkt slalom. Kanske sista åket för säsongen? Snön försvinner ju rätt snabbt nu. På jobbet har avdelningen tänkt dra till Stordigerlemmen i slutet av mars, men undrar om snön ligger kvar tills dess. Kan bli på f-håret att åka skoter. För min del skulle det inte göra så mycket om vi bytte utflyktsort till nåt ställe som har riktig toa istället för utedass....

Nellie har även hon åkt skidor, fast på längden. Det var "Lilla Vasaloppet" i Pålgård för alla dagisbarn. Stolt visade hon upp medaljen hon fått. Eller rättare sagt "Almedonen". Jag försökte säga att det heter medalj och att Alvedon är en slags medicin. "Nä, jag vill säga almedon". Ok då...

Jag trivs så himla bra på mitt jobb. Trevliga arbetskamrater och ett mycket intressant jobb. Idag talade jag med en man som fick foten fastklämd vid en trafikolycka. Han tyckte det luktade bensin och drog till slut loss foten. Resultatet som gick att skåda var bl a en krossad häl. Läkarna hade sagt att det såg ut som en påse jordnötter. AJ! Ja, nu är det väl kanske inte direkt sånt jag menar är kul med jobbet (jag är inte helt störd), men att få försöka vara ett slags stöd och förstås även få lämna ut ersättning till någon som råkat illa ut känns bra. Riktigt ofta säger folk att dom är så nöjda med hanteringen. Och det är förstås min och mina kollegors förtjänst!
Så, nu har jag skrutit (skrytit...? skryta, skrat, skrutit ???) färdigt!

Igår tog jag mig äntligen i kragen och ringde till en kompis som nyligen separerat. (Nä, det är inte samma kompis som jag tidigare nämnt.) Tyvärr var hon inte hemma, men vi messade lite sen på kvällen. Det kändes viktigt att bry sig, även om man inte umgås direkt flitigt. Att sända en tanke kan ju vara värt mycket och är det så att mitt och min familjs sällskap kan bidra till att skingra tankar, ensamhet, tristess så är ju det kanon!
 
Idag när jag skjutsade Tuvalisa till ridskolan så spelade vi Sanna Nielsen och Magnus Uggla så det pös ur öronen. Det är totalt 2 mil t o r så ni kan ju gissa hur många gånger per låt det blev. (Varför fick jag plötsligt "Kung, kung, kung i baren" på skallen ?? För lite sprit?)

Å i morgon ska vi bli bjudna på middag hos Maggan och Micke. Såååå kul och sååå längesen vi råkades "på riktigt". Längtar redan!

Nu säger jag "Godnatt" (eller åtminstone "go'kväll" !)

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, jag tycker också att erat jobb verkar intressant och givande. Och NI är ju så duktiga allihopa. Men jag undrar om en annan skulle klara av det?.......

Há en skön helg!
//Kram Helena

2007-03-16 @ 13:20:07
Postat av: Anonym

Man tackar! Du skulle klara detta galant !!!!

2007-03-16 @ 15:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback