Slut på sportlovet

Ja så är det då söndag. En hel veckas ledighet är över. Faktum är att det känns helt ok att jobba igen. Konstigt nog så saknar man jobbet. (E' jag sjuk, eller e' jag sjuk??) Det lär inte bli till att rulla tummarna dock. Efter en veckas ledighet så lär man vara eftersökt. Och antar att det ligger ett och annat kuvert med post och väntar oxå. Man undrar ju lite smått hur det ska gå till sommaren. Vi är tre som ska försöka dela på de attraktivaste sommarveckorna. Och jag skulle tro att vi behöver vara två stycken som jobbar. HUR ska det gå?? Semestern ska vara färdigplanerad sista mars och vi får väl ta ett snack med chefen om saken. Helst av allt skulle man ha fått ta in någon som kan ta telefonen i alla fall.

Har nyss tagit mig ett hett bad. Det riktigt ångar av en när man kliver upp. Kanske inte så nyttigt, men underbart skönt! Annars har det inte hänt mycket idag. Vi bakade muffins och chokladbollar och gick till F&F och fikade. Anders kom dit oxå. Han hade tupplurat länge igår och dök aldrig upp hos oss. Så är det att festa!
När vi skulle hem vrålade Brellan hela vägen hem! Hur kul som helst. Hon ville stanna vid vägkanten och stå där... Bra idé?? Det ville inte jag och därmed var fajten igång. En granne var ute och jag undrar vad han trodde hände egentligen. 

Fick ett telefonsamtal idag oxå som fick mig att fundera en massa. En kompis som troligen bryter upp sitt förhållande efter en hel massa år. Inte kul förstås, men jag tror det är rätt gjort ändå. Det brukar ju kunna  leda till något bättre och framför allt att kropp och själ mår bättre så småningom. Kram på dig "kompis"! Jag hoppas allt gick bra idag.

Undrar om det är nåt bra på dum-burken idag? Annars har jag ju fått låna "Love actually" av Andrea, och den har jag inte sett än. Får väl se om min kära make dyker upp (grejar i garaget) och har nån bra åsikt.

Visst tippade jag rätt ok på Melodifestivallåtarna igår? Hade precis för mig att jag även nämnt Sara Dawn Finer oxå... Tuvlisa hejade på Sanna Nielsen och la en telefonröst på henne. Tuva höll ut hela programmet, men sen kan man säga att hon däckade rätt snabbt.

Nä, nu får det vara bra för denna gången. 
Tjing !!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback