Brandlarm

Jomenvisst, vilket uppvaknande det blev i morse.
Sov på ett halvsunkigt hotell i Malmö. Sängen var ändå ok och jag sov gott ända tills jag behövde nattpinka (åldern?). När jag skulle somna igen så var det några måsjävlar som hade fest utanför fönstret. I med öronpropparna bara. Strax efter halv sju vaknar jag av ett ljud som jag inte känner igen. Det visade sig vara hotellets brandlarm. Huvva! Men jag kikade ut i korridoren, ut genom fönstret, men såg inga aktiviteter någonstans. Helt plötsligt slutade larmet och det verkade vara frid och fröjd allting. Man hinner faktiskt bli lite halvnervös, särskilt eftersom jag befann mig på 5:e våningen....
Mest irriterande med den brutala väckningen var att jag precis var värsta polaren med Magnus Carlsson (Ja, ni vet.."Live for ever"-Magnus). Observera att vi bara var kompisar (t o m i min dröm var han gay) och precis innan brandlarmet gick så satt vi och kollade på fotografier tillsammans. Det var så mysigt och han var så himla trevlig. Hade gärna drömt en liten stund till, men det satte sunk-hotellet stopp för...

I går kväll var vi ut på Steakhouse, på Lilla Torg i Malmö, och jag avnjöt en svensk biffstek med charlottenlök och rödvinssås. Det var rödvin i glaset oxå (ifall det var nån som trodde nåt annat). Mätt och belåten vandrade vi sen tillbaka till hotellet. Där kollade jag på "Mannen som kan tala med hundar" och "24". Sen läste jag lite och sen sussade jag sött ända tills... ja, ni vet. (Glömt bort? Läs då bloggen från början igen... Håll helst inte på så alltför länge bara för då kanske ni blir sinnessjuka....)

Efter syftet med resan, studiebesöket hos våra kollegor, har vi konstaterat att vi är helt enkelt bäst. Dvs jag och mina kollegor här uppe. Vi har ett superbra sätt att jobba och vi har en mycket god kundkommunikation (vilket det saknades en hel del av i Malmö...).

Jag har ju varit borta från jobbet sen i onsdags och jag antar att det finns en del att göra nu (utan att överdriva). Räknar med övertid i morgon. Hoppas de som sökt mig ringer den här veckan, för på tisdag försvinner jag ju igen och blir borta 9 dagar. Ååååååååå, va härligt det ska bli.
Måste nog se till att börja fundera på vad som ska med. Ringde Malla idag och fick koden till resväskan. Vore ju mindre skojigt om låset råkade hoppa i, och man inte får ut sina grejer där nere i sol-landet. I och för sig kan man ju gå naken, men man vill ju gärna borsta tänderna ... eller.....

Kanske ska glutta i Ellos igen. För ungefär 200:e gången. Man kan ju skicka efter paketet med express för endast 20 spänn. Kimpa behöver ett par badbyxor, och jag vill INTE att han ska gå naken faktisk...

I morgon ska jag med Brellan till doktorn igen. Hon verkar ok nu, men jag vill gärna ha en remiss till stan för att utreda vad hon är allergisk emot. Och om man ska ha nån medicin hemma, osv. Måtte det inte vara pälsdjur!!!

Nä, nu är det snart "Desperat housewifes" och fången som man är måste man ju sitta bänkad i soffan då.

Ha det superbra tills vi hörs igen!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Kod till väskan är bra. Andrea trodde hon glömt den när hon befann sig i France, men hon hade t o m tagit en annans väska.LIKADANA...bröt upp den med våld och...inte hennes kläder. Shit! Men som tur var löste det sig dan efter. Så märka väskan kan också vara ett tips! Kjam, kjam!

Postat av: Åsa

Uuh... det låter inte som att jag vill göra en "Andrea"....

2007-05-23 @ 15:10:53
Postat av: Anonym

du känner väl inte så många "vackros" eller? A clue - stockholm!

2007-05-23 @ 17:31:13
URL: http://www.vackros.blogg.se
Postat av: Åsa

Sorry "Vackros", det klingar inga klockor...

2007-05-23 @ 19:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback