Hungrig

Nu skulle jag kunna äta en hel kossa tror jag. Tokhungrig! Tack och lov är det bara 30 min till lunch. Har inte bestämt mig än vart jag ska käka. Förra veckan åkte jag hem och käkade fil 4 dagar. Inte jätteskoj förstås... Och inte syns det heller...

I går var Nellie till farbror doktorn (eller tandläkaren, som hon envisades med) då vi misstänker allergi. Shit! Fick nässpray och ögondroppar som hon ska ta ett tag nu. Sen håller vi tummarna för att det aldrig någonsin visar sig några symtom igen. När vi satt hos läkaren så viskade Nellie: "Vems är han?". Jag förstod inte riktigt, men det var ju en dagiskompis pappa, så hon menade förstås vems pappa han var.

Idag känner man sig ungefär 100 gånger piggare än i går. Tur att det går över. Nu ser man fram mot nästa fest igen. På fredag ska vi ha lite födelsedagskalas för Kimpa. Blir nog helstekt fläskkarré med ananasglaze. Ska förresten ringa Kimpas kusin och kolla om han med familj kan komma. Vänta....
Nä, dom var uppbokade med besök. Och jag är ju ute i väldans god tid..... (inte!)
Måste på Bolla och shoppa loss. Blir väl både vin, öl och avec. (URK... skulle ha väntat lite till innan jag börjar fundera på alkohol igen...)

Vad sägs om att göra någon glad varje dag? Ett vinnande koncept va'? Det behövs ju inte så mycket och jag tror att jag ska försöka hitta något varje dag som gör någon lite glad. Kan ju börja med att säga att jag saknar verkligen Gumman. Numera ser man ju aldrig röken av henne och hon är en sån där människa som har förmågan att göra folk glada. Vi har pratat om en vinkväll (hu.. alkohol nu igen...) men det sitter långt inne. Är det tummen som ska ur månne?

Nä, nu blir det lite nytta igen (jo, jag har tagit dyrbar tid på jobbet i anspråk..)

Kram!


"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år", citat Magdalena Forsberg.



Kommentarer
Postat av: Maggan

Göra någon glad varje dag låter bra!
Jag ser varje dag fram emot att läsa din blogg. Fast vi träffas så ofta så ger det en extra dimension (fint va?) att läsa nån annans ord, och jag tycker om dina...

2007-05-15 @ 11:36:50
Postat av: Åsa

Dito Maggan, dito !

2007-05-15 @ 12:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback