Köra polisbil

Jodå, inatt har jag kört polisbil. Som civil kan man väl säga. Jag och Malin var ute på byn och hade helt plötsligt ett ärende in till stan. Vi gick och hämtade Malins föräldrars bil och parkerade den på Handelsbanken (?).
Så ser vi Maggan och Micke sitta på pizzerian så vi går dit och säger hej. När de fick höra att vi skulle åka in till stan så tyckte Micke att vi kunde ta polisbilen, eftersom ingen behövde den just då. "-Får man göra så?" frågade jag, samtidigt som jag såg mig själv blåsa fram i värsta utryckningen.... Jodå, garanterade Micke, det var inga som helst problem. Bara vi INTE använde blåljusen....
Tyvärr hann jag vakna innan jag fick äran att dra iväg med polisbilen. Och tur var väl det, för jag hade GARANTERAT kört både blåljus och sirener....

Kommentarer
Postat av: Helena

Du är HEL-SKÖN du , Åsa!
POlis-bil??? ;-D

2007-05-04 @ 20:04:28
Postat av: Maggan

Hur bra som helst!!!!
Bäst Åsa!

2007-05-04 @ 21:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback