Sjuka barn

Hemma med sjuka barn igen... Tuvalisa har feber och hostar nästan lungorna ur sig. Alvedon mot febern har hon tagit (med filmjölk och mycket socker), men någon hostmedicin går inte att få i henne idag. Hoppas att hostan ger med sig snart för den låter jättejobbig.
Nellie är inte helt kry heller, snorar och hostar lite fortfarande. Båda barnen har nyss varit rejält förkylda och det här är omgång 2. Tråkigt. Det lär inte bli någon skola för Tuva på hela veckan. Kim och jag får pussla vab-dagar så gott det går. Jag har ju inte varit på jobbet på en vecka så jag antar att folk vill ha tag på mig. Tror att jag kan jobba i morgon.

Idag har det varit en tv-tittardag för barnen. Dom har oxå målat en varsinn tavla som Kim ska få när han fyller år. Jättefina konstverk! Riktiga konstnärer mina små sötnosar.
Själv har jag läst så fort jag fått tillfälle. Läser just nu "Stenhuggaren" av Camilla Läckberg. Skitbra bok och jag skulle vilja läsa hela tiden! Funderar på att gå in på Bokus och beställa "Isprinsessan" av samma författare. Fick tipset av Pernilla och Hanna på resan. Dom rekommenderade även en författare som heter Stieg Larsson. Kan ju vara bra att ha läsning på utlandsresan oxå.

Nu fick jag hjälp med bloggningen (Nellie), så jag tror att det blir "hejdå" nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback