Alldeles tyst....

...är det i huset nu. Mina öron förstår nog inte riktigt vad som hänt, men det är ingen som ropar "Mamma" var fjärde sekund.... Barnen somnade till slut och jag tar mig lite datortid innan jag väller ner i soffan. Tänkte glo på "Mord i sinnet" som nystartar ikväll. Hoppas dom inte kör nåt ruskigt så att jag inte kan sova sen...

I morgon ska jag och Brellan till farbror doktorn (eller tant...) och ta pricktest. Hon är så förkyld, men jag tror att hon är på bättringsvägen. Vi har snytit ungefär 100 näsdukar idag (liten lätt överdrift kanske...?), så det finns nog inte så mycket kvar...
Tuvalisa är överlycklig. Hennes älskade kusin Axel ska komma och hämta henne när skolan slutar för att göra sällskap till Maggan. Förmodligen hoppas hon att jag inte kommer hem på länge...!

Själv funderar jag hit och dit hela tiden på mitt "projekt". Jag har "taggat ner" lite men har fortfarande stora visioner. Känner att jag skulle behöva prata med någon som kan sparka mig i rätt riktning. Vore ju bra att börja dra i rätt trådar från början. Annars får man väl ställa hoppet till de ansökningar som gjorts, och kommer att göras. Det är dock rätt tungt för hjärnan att ordbajsa nya personliga brev hela tiden för att försöka framställa sig som den som just den arbetsgivaren söker....

Kul känns det, som fan!, att biljett till "Allt för byn"-premiären fixas i morgon. Tack Maggan för att du "köar" åt mig. Å' inte behöver du någon mössa inte!!! Så snygg som du är jämt!
Åsså har jag bokat biljett till storseansen med Terry Evans i november. Vem vet, kanske man får lite andlig guidning...

Pokern i går förresten.... startade med fyrtal i 8:or. Inget storslam ändå eftersom det var alldeles för få som var med i matchen. Men vann 23 kronor totalt gjorde jag i alla fall. Nån som vill vara med och fira storvinsten???

Nä, nu ska jag hugga papper och penna för att försöka sätta lite tankar på pränt. I fall jag skulle få möjlighet att ventilera idén med någon insatt person så vore det ju bra att inte sitta och gapa som en fågelholk, vilket jag förmodligen gör om jag inte har det på papper. Och fågelholkar är det nog ingen som vill satsa kraft på....

I'll be back.....

Kommentarer
Postat av: Maggan

Åsa, du måste ringa Lena för lite "spåning". Det känns som om det är läge för det, så du vet hur mycket energi du ska lägga ner på alla dina planer och NÄR det är dags att sätta dom i verket. Men det låter onekligen spännande...

Postat av: Maria

Det låter mycket spännande! Vad du är på hugget direkt, fast det är nog helt rätt innan nån annan hinner före!!
Kan ni tänka er att flytta eller pendlar du om du skulle få jobb i stan?
Å grattis till de 23 kronorna ;-), har du satt sprätt på dom nu?

2007-09-03 @ 17:35:37
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: Åsa

Maggan; Jag har bokat tid nu...
Maria; Det blir pendling om jag nu skulle få jobb (som jag vill ha...) i stan.
Och jädrar vad jag har shoppat för vinsten... :-)

2007-09-03 @ 18:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback