Inspirera of Jamtland

Så kommer alltså företaget att heta. Det är ju egentligen Maggan som kläckt grundidén och företagsnamnet, men jag är inte dummare än att jag snor det, rakt av!  (Man får väl ha någon slags kompensation i åtanke när företaget blomstrar som bäst - om 100 år sisådär...)

Om allt går som det ska så öppnar jag en butik i en skrubb på Centrum. Där ska jag sälja lokalt producerade varor. Det fullkomligt kryllar ju av hantverkare häromkring. Jag kommer dock att begränsa sortimentet till sånt JAG tycker om! Inga knypplade lampskärmar alltså...
Känner ni till någon som gör nåt fint hantverk och vill sälja sina alster? Hojta till mig, eller den personen då så får vi se om det är nåt för butiken.

Nu stundar nog en tid med förberedelser, målning, lite ombyggnad, avtal med leverantörer, m.m. Spännande värre!

Kanske man ska hoppa ur pyjamasen nu, och promenera ner på byn. Ska kolla in 4-hjulingarna tror jag. Och i eftermiddag ska Tuvalisa få ta hål i öronen. Hennes 7-års present. Gissa om hon är förväntansfull.....

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jo det är inte utan att jag känner mej både stolt och glad över projektet. Kanske man kan få lite ide-kläcknings-rabatt på Inspirera?
Ses sen!!
Kjam!

Postat av: Jannike

Snott företagsnamn eller inte;P
- skitbra i alla fall, så tack till Maggan!! Med din drivkraft och positiva inställning kommer det här att bli skitbra Åsa! (oj, vad mycket skit det blev;)
Good Luck vännen!!

2007-09-15 @ 10:19:38
Postat av: Maria

Spännande!!! Jag tycker oxå att det är en kanonide!Ska kolla med Markus!
Skulle absolut tro att han är intresserad, kanske inte just nu bara. Den där jädra tiden......
Kör hårt nu!
Kram!

2007-09-15 @ 10:41:38
URL: http://www.marajja.blogg.se
Postat av: johanna

Låter ju himla bra, hela grejen!
Vad kul att allt verkar ordna sig oxå, med lokal, företagsnamn och allt annat praktiskt.
Önskar dig lycka till och hoppas allt går som det ska!

2007-09-15 @ 12:49:48
URL: http://josblogg.blogg.se
Postat av: Åsa

Maggan; Idékläckningsrabatt verkar helt ok. (Låter däremot desto skummare... )
Jannike; Skitmycket tack !
Maria; Be Marcus höra av sig. Eller oxå ringer jag honom när det närmar sig...
Johanna; Tack! Lova att komma och handla!

2007-09-15 @ 19:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback