Vilket gensvar...

Är det fantastiskt, eller är det fantastiskt..?? Jag menar, gensvaret på att jag nu bestämt mig för att dra igång en butik på Hammar'n. Jag förlitar mig på att alla mina vänner (och förstås några till!) kommer och är nyfikna på affären. Blir saligt imponerade av produkterna, och bara shoppar hejdlöst !!! Eller hur ??!!

Har till och med blivit erbjuden en kompanjon, dvs att någon vill driva detta företag tillsammans med mig! Självklart är det därmed en superidé! Frågan är förstås om vinsten i företaget räcker till två pers. Tveksamt i inledningsskedet. Sen, när vi hamnat på kartan ordentligt, kanske jag kan avlöna hela byn :-)

Vad tror ni om man skulle lyckas få in några tavlor som är skapade av "Allt-för-byn-Emil" ? (Eller "Snygg-Emil" som jag snarare tror är närmare som smeknamn...) Fan, då måste man väl bli stenrik, eller...?

Det känns så himla rätt! Jag ansökte idag om att företaget ska få heta "Inspirera of Jamtland". Tror inte att det är upptaget. I folkmun lär butiken bli kallad "Inspirera" så det är lika bra att ni lär er det! DÄR hittar man garanterat den present man letar till sina vänner! Förhoppningsvis ! Om allt går enligt mina beräkningar (i det fulla huvudet) så kan butiken öppna före jul i alla fall! Så era julklappar är fixade!

Har redan pratat med några "leverantörer", och jag måste säga att allt verkar ytterst lovande. Jag har sagt till mig själv att jag vill bara ha saker i butiken som jag själv tycker om. Förmodligen gillar ni det oxå!

Jag är helt upprymd och vet inte om jag kommer att kunna sova på flera veckor.....


Kommentarer
Postat av: Mariana

Hej Åsa!
Nu måste ja lämna ett avtryck här har läst din blogg ett par ggr o jag säger GRATTIS till ditt beslut det kommer att bli kanon du kommer att passa in där som en hand i hanske!!! Tycker du är tuff och att du siktar framåt i hammar`n KUL KUL KUL!!! ja man ska man säga kör hårt! kram Mariana
( hoppas ja får till min blogg datorn vill inte)

2007-09-14 @ 21:21:57
Postat av: Pernilla

Nämen det är ju inte riktigt klokt va kul....Jag vet iofs inte vad du ska sälja men att bara ha ett projekt som man tror på är ju fantastiskt trevligt...ser fram emot försäljning via nätet sedan...Lycka till kramar/P

2007-09-14 @ 21:37:47
Postat av: Ann

Hej Åsa!!
Måste också lämna ett avtryck! Har tjuvläst din blogg några gånger och det här låter verkligen superkul!!! Önskar att jag också vågade hitta på nåt - för det du gör är helt rätt!!!
Oj, va mycke utropstecken det blev, men precis så är det!
Kram på dig och lycka till!

2007-09-14 @ 22:38:23
Postat av: Åsa

Äntligen, två "tjuvläsare" (hi, hi) som ger sig tillkänna! Härligt!
Tack alla för att ni tror på mig! Jag ska utveckla idén på bloggen...
Kram på er alla!

2007-09-15 @ 09:29:14
Postat av: Jannike

Spännande!!

2007-09-15 @ 10:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback