Med Melodifestivalen på....

...sitter jag här och mår ganska gott faktiskt.
Folk som kommer in är så himla glada att jag öppnat här. Får hoppas att dom tittar in ofta och gör en MASSA spontanköp (och naturligtvis även planerade...).

På lördag är det "Qvinnspiration" på Älggårdsberget ( f d Skogskolan?) i Bispgården, kl 10-15. Verkar vara en riktigt kul grej. Ska försöka ta mig tid och åka dit efter jobbet på lördag. I går var faktiskt en av dom som fixat dagen in till mig med en inbjudan som "inspiratör". "-Å det törs du fråga mig utan att veta vem jag är??" sa jag. Jodå, hon tyckte att jag, som egen företagare och nystartad i Bispgården, skulle passa bra. Jag blev förstås hedrad. Nu vill jag förstås inte bomma igen butiken så jag har tackat nej, men ska som sagt försöka åka dit en sväng. Gör det du oxå vettja!

Idag har jag träffat Fasterjenny (jo, hon heter så...) som tittade in i butiken. Hon fick nyckeln hem och skulle dumpa av sin packning. Så nu har vi en av de trevligaste gäster man kan ha hos oss! Som vanligt har jag ostädat, oplanerad middag, osv hemma. Men, men....

Vilket skettrist väder det är. I går stöp en tant utanför här och jag rusade ut, iklädd rollen som den barmhärtiga samariten. Tack och lov gick det bra för henne. Och vägen från Hammarn till Bispan idag var minst sagt snorhal. Fy! Nu vill jag att snön försvinner och att det blir vår!!!!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Grattis till nya lokalen! Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra och att du får massor att göra!Kanske Du ska utöka din egen "meny" med föreläsningar som inspirerande förebild?! Tror det kan var smart att ha fler ben att stå på...så att säga - det blir mindre sårbart. Jag är helt övertygad att det kommer att växa fram idéer...Försäljninga av plåster o värktabletter, kanske...Lilla Samariten! Lycka till & Stor kram på Dig!!

2008-04-10 @ 13:48:38
Postat av: Åsa

Ja Heléne, vem vet vilka idéer som skapas i framtiden. Föreläsningar får nog vänta ett tag dock...

Kram på dig och hälsa dina grabbar!

2008-04-10 @ 14:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback