Nä, alla gillar tydligen inte AFB....

Men det känns som att det är mera deras egen förlust. Häromdagen var det in en äldre dam och hennes sällskap nämnde "Allt för byn"-pusslet som jag har i butiken.
"Allt för byn? Det vill jag inte höra talas om ens!!!" sa hon.
Jag blev lite förvånad för det är nog den första människan jag hört som är negativ till AFB, men eftersom jag inte vill stöta mig med kunderna så sa jag inget.
Fast en i sällskapet handlade och gissa vilken påse hon fick...? Allt för byn-påsen så klart!!! (He,he! Hornen var väldigt små, men dom dök upp!)

Igår när jag åkte hem såg jag även att AFB-affischen som suttit på Statoil var nerriven... Var det meningen för att lämna plats åt nåt annat? Eller var det kanske den äldre damen som klättrat upp och saboterat....?

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad lustigt... visst märker man att intresset svalnat, men från det till att vara SÅ negativ...

Knepigt!

Postat av: Åsa

Jag tror det beror på fokusen på Hammarstrand.... Man ser inte att det ger ringar på vattnet liksom...

2008-04-26 @ 12:37:03
Postat av: Marielle

Verkar inte vara en ovanlig reaktion från dem i Bispgården. Kanske lite avundsjuka?
En av Älggårdsbergets gäster frågade mig var Hammarstrand låg, och hur långt det var dit? Han hade sett tvserien och hade aldrig varit så nära Hammarstrand, så efter konferensens slut på kvällen skulle han dit och titta:-) Så lite intresse har serien i alla fall skapat för vår BY.

2008-04-26 @ 19:22:28
Postat av: Åsa R

Ja Marielle, jag tror oxå att det beror mycket på hur vi pratar om bygden. Även om man inte bor I Hammarstrand så ska man ge en positiv bild.
Ha det!

2008-04-26 @ 22:12:29
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Jannike

Hej igen - dricker rött .... och åh, vad det skulle vara mysigt med lite drickessällskap just nu!! Ha det!!

Kram!

2008-04-26 @ 22:48:37
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Katarina.S

Kärringen låste nog rullatorn och klättrade upp på den och rev ned affischen.
Vem har sagt att det bara är ungdomarna som förstör?

2008-04-27 @ 13:02:37
Postat av: Åsa R

Jannike - Vi finns här! Hör av er när ni planerar hemresa nästa gång!

Katarina - Ja, så kanske det var. Men hon måste haft en sjuhelsikes stor rullator för att nå upp...:)

2008-04-27 @ 19:48:11
URL: http://ace67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback