Va fan ska man säga?

Tänkte glad i hågen gå in och blogga lite om hur mysigt det är att ha Fasterjenny här. Och vilken tokgod middag vi ätit. Om att vi varit till butiken idag och skruvat lite och grejat. Att Brellan och jag tänkte dra till någon av städerna i morgon. Men...

Fick precis höra att man funnit Englas kropp. Mördad av den sedan tidigare misstänkte 42-åringen. Hjärtat liksom brister och man ryser av olust och medkänsla med hennes nära och kära. Samtidigt måste det vara en slags... jag vet inte vilket ord man kan använda, men befrielse kanske funkar, att till slut ändå veta vad som hänt. Självklart fanns säkert hoppet någonstans i all ovisshet, men ju längre tiden gick desto mindre chans.... Det känns som att dödsstraff ibland vore berättigat. Okey, vem är man att döma sånt, men kanske sitter gärningsmannen inne några år för att sen komma ut i det fria igen. Och vems barn ger han sig då på???

Som förälder tror jag att man, medvetet eller omedvetet, ständigt har en rädsla för att det ska hända barnen något. Förmodligen är det därför man ibland tjatar hål i huvudet på de små med förmaningar och "måsten" och "inten" och "nej"... Men den absolut största skräcken måste nog vara att någon rövar bort barnet.... Vad är det egentligen för fel på någon som gör sånt? Ska man få leva när man förverkligar sina sjuka fantasier på bekostnad av andras liv och skapar en obeskrivlig sorg för andra människor??? Jag vet inte... Sjukdom? Är det på något vis försvarbart pga en psykisk sjukdom?? Nä, jag kan inte finna något motiv varför en sådan människa ska få fortsätta äta, sova, titta på tv, osv.... och förmodligen aldrig någonsin förstå vad han har orsakat. Jag har en hel del idéer vad jag skulle kunna hitta på för straff, men trots att det är en sluten blogg så låter jag det vara oskrivet...

I kväll skänker jag en del av mitt hjärta till Englas familj. Dom behöver förmodligen det eftersom det kanske inte går att hitta igen alla de tusentals bitar som deras hjärtan har gått sönder i.....

Vila i frid, lilla Engla....


Kommentarer
Postat av: Jannike

Fy fan... hade inte hört det här.... man mår illa och blir så jävla galen.... precis som du har jag förslag på många saker man skulle vilja göra med denna person...... man undrar vad dom har för rättighet att leva vidare när dom förstört så många andras liv.....

Vila i frid, Engla, säger jag med...

Postat av: Jannike

Fy fan... hade inte hört det här.... man mår illa och blir så jävla galen.... precis som du har jag förslag på många saker man skulle vilja göra med denna person...... man undrar vad dom har för rättighet att leva vidare när dom förstört så många andras liv.....

Vila i frid, Engla, säger jag med...

2008-04-13 @ 20:48:56
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Bloggen tappade just bort ett långt inlägg jag skrev och jag blev så less och förbannad men nu känns det rätt futtigt.....

2008-04-13 @ 21:35:00
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Maggan

Det är lätt att få panik, flytta långt ut i skogen och aldrig visa sina guldklimpar för nån. Men det funkar ju inte så. Vi får vara glada och lyckliga över att vara förskonade från dessa hemskheter och visst tänker jag på Englas föräldrar. Vilken outhärdlig smärta...

2008-04-14 @ 09:30:49
URL: http://mags.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback