Blåbär!

Har idag varit ute i skogen och plockat blåbär. Kim och barnen + kompis åkte på Koppelhällan och plurrade. Kallt tror jag bestämt att det var...
Men som sagt, jag och Diesel drog till skogs. Diesel hade det bitvis inte helt lätt eftersom det var igenväxt och "pinnigt". Och han har ju inte så himla höga ben direkt... Men han kämpade på tappert och var ett trevligt sällskap till mig.
Först hittade vi ett anti-blåbärsställe.... Knappt ett endaste blåbär. Så då var jag nära att ge upp, men jag körde till ett annat ställe och där kryllade det av härliga bär!!!!
Hade nog kunnat stå och plocka fortfarande. Fast det känns i ryggen att man stått som en ostbåge och repat bär... Aj!



Ska ta och rensa och se hur många liter det blev. Måste nog tillbaka och plocka mera. Hur kul tycker barnen att det är då...? Inte alls förmodligen... Kimpa börjar ju jobba i morrn. Eller förresten, han är ju faktiskt och jobbar redan i kväll.
De tre semesterveckorna flög fram!
Egentligen börjar jag längta efter ett arbete nu. Kanon att fått vara ledig hela sommaren, verkligen!, men nu tror jag att det vore läge med lite rutiner och vardag igen. Är jag helt knäpp eller...?

Usch, nu ropar disken.... Måste väl ta i tu med den då. Sen rensa bären. Guuud vilken spännande kväll jag har framför mig....

Kram!

Kommentarer
Postat av: Suss

mmm rutiner var det.. har ändå försökt hålla några sorts rutiner men.. när man är hemma hela tiden känns det inte som att man får ngt gjort.. jag får äntligen gå till skolan igen..



kramis

2008-08-18 @ 08:52:08
Postat av: Åsa

Ja, just ja. Du pluggar ju. Hur går det? Vad blir du när du blir stor...:)?

2008-08-18 @ 14:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback