Förbannelse över Vägverket....

Ja, igår utdelade jag i tanken en förbannelse! Jag och tjejerna var ute på prommis och lyckades hamna där Vägverket lagat sprickor i asfalten. Vet ni hur det ser ut...????!!!! Fy attan vad jag fick plocka småsten ur vovvens tassar när vi kom hem. Och den där kläggan är väl bara att avvakta och klippa bort senare. Usch, fy och blä!!!

En riktig spillevink har vi i alla fall. Nellie började känna av att det kliade och rann lite ur ett öga i måndagskväll. Uj, snacka om oro över att det är allergi mot vår lille prins. Men hur som helst så gick det över och hon har inte visat något igen. (Hon hade förvisso lekt med storasysters hästkläder på dagen.... Det kan mycket väl vara förklaringen.)
Så på tisdagseftermiddagen frågade jag om hon var ok i ögonen. "-Nääää, men nu är det andra ögat", sa Nellie med en ledsen min. "-Nämen, ojdå. Få se..." sa jag och såg framför mig hur vi tårögda var tvugna att lämna tillbaka Diesel.... Då säger ung-jäkeln: "Näääää, jag bara skoja!!!!!" och sken upp som sola i Karlstad! Ha, ha, det går inte att låta bli att fundera varifrån hon får alla sina snabba skämt....

I måndags hade Diesel även lite mjäll och vi fick förklaringen att det kan vara stress-mjäll. Så i morse såg Nellie en liten vit prick (kanske ett ensamt mjäll?!) på pälsen och sa: "Å Diesel, är du lite stressad??". Gulligt va'?!

Har precis läst ut den här boken: Omslagsbild: ISBN 9789127115781, Cesar och hans hundar : naturliga lösningar på vanliga hundproblem.
Intressant läsning. Även om man aldrig blir som honom så kan man ju försöka ta åt sig ett och annat.
Diesel är för närvarande en väldigt försiktig och lite smårädd jycke, så vi behöver inte plocka fram några hårdhandskar alls!
Det hände ett par olyckor på golvet i går igen. Men jag tror att det är ett, inom kort, övergående problem. Just nu ligger han och sover i sin (öppna) bur efter en liten prommis med Brellan.

Tuvis har åkt på Koppelhällan och badat med en kompis. Brrrr.... (tycker jag!).

Vilket århundrade som helst ska jag lägga in lite bilder.... Om det är någon som tycker att det behövs - istället för en massa blaj-text bara...

Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback