Dog-poop!

En liten undran bara....

Vem fan är det som lämnar sin dogs poop här ute på Idrottsvägen????? (Och på andra vägar oxå för den delen....)

Jag blir så %&=!# förbajjad! Det är många som promenerar där, och bl a många skolbarn som går där varje dag.
Idag såg jag ett lass som var ungefär 8 gånger Diesels "hög". Jätteäckligt!!!
Man kan ju bara hoppas att det var en engångsföreteelse (att dom råkat glömt påsen, eller att doggen varit så dålig i magen att alla medhavda påsar tagit slut) men jag tror tyvärr inte det.

Nä, då får man väl istället hoppas på att det blir riktigt halt och eländigt ute någon dag - och att den som ständigt lämnar högar råkar ramla i rakt i skiten! Förhoppningsvis med fejset först!

Nä, poopar doggen "off-road" så var snäll och plocka upp det. Hammar'n kryllar av hundlatriner (om man förstår vad dom är till för så vet man det....).
Och skulle ni se mig lämna mindre trevliga Diesel-spår så är det garanterat en engångsföreteelse. Promise!

Om hunden din gör nummer två,
lova att plocka upp det då.
Det som göms i snö,
dyker upp vid tö.
Och ses du ständigt med påsen fuska,
kanske någon dig "omruska"
så till den milda grad,
att du sen måste ta ett "bajs-off"-bad.....

http://blog.tallman.se/wp-content/uploads/1851.png

.

Kommentarer
Postat av: Helena

Håller med dig! man får mycket skit bara för att man har hund, och då plockar man alltid upp efter sin hund!



Jag kunde bara faktiskt inte hålla tyst(jag kände hur hornen växte ut ur pannan på mig) när vi var ute och gick på Centralgatan, och hunden som är ute på promenad med sin ägare bajsar!

Och ägaren bara fortsätter gå, så då ropar jag:

-Ska du inte plocka upp det där? Då svarar han att han inte har med någon påse.

Då säger jag: -Men det har jag!

Så han fick vända och plocka upp skiten....



Lite pinsamt, men det bara kom ur mig. Vem som hellst kan ju trampa i det mitt på Hammarn!!!







2008-12-15 @ 21:41:49
Postat av: Åsa

Helt rätt Helena!

Undrar om hundägaren blev paff. Och skämdes får vi hoppas att han gjorde!!!

2008-12-15 @ 22:41:29
Postat av: Katarina.S

Din dikt är ju toppenbra!

Jag tycker att du ska sätta upp den på anslagstavlan i den lokala butiken.

2008-12-15 @ 23:02:13
Postat av: Ulrika

Min skiter inte på Hammarn! Men skulle vi promenera där skulle jag definitift se till att ha med påsar och plocka upp. Det hör till när man har hund tycer jag. Bra gjort Helena, jag skulle gjort precis likadant. Jag kan tycka att det är snuskigt när hundägare låter sina hanhundar pissa uppefter andras brevlådor eller soptunnor också. Det luktar ju inte gott efter ett tag.



Postat av: Nina

Håller med undertecknad till fullo!! Fy!!

Du skrev om drömmar för ett tag sen...måste bara berätta vad jag drömde i natt! Angelica och jag var i ett höghus och hon skulle prompt åka hissen ner fast jag tyckte det var onödigt. Naturligtvis fastnar hon i hissen! När jag efter mycket om och men får upp dörren (med diverse verktyg) strömmar det in japaner som ska bada i hiss-schaktet (vattenfyllt)!! Jag har fullt sjå att få ut dom... haha (sjukt va!?)Drömtydning någon??

2008-12-16 @ 09:25:51
Postat av: Åsa

Katarina - Nja, jag driver nog min "antibajs-kampanj" på annat sätt. Men tack ändå:)



Ulrika - Håller med om brevlådor, soptunnor, infarter, etc. Fast ibland måste jag erkänna att jag inte hinner med riktigt....



Nina - Hmmm.... Det där kändes något svårtolkat, men kanske någon kan försöka tyda...? =)

2008-12-16 @ 10:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback