Kall och hungrig...

...är jag nu.
Vi har varit på luciafirande i ridhuset och där var det KALLT!!!!
Fast Tuvalisa måste vara gjord av nåt annat än oss, för hon var varm om både händer och fötter trots ett par timmar i kylan.
Å vad jag önskar att ridklubben fick lite stålars att fixa ridhuset. Isolera och göra fint. Blir jag sketarik nån gång så ska jag lägga många slantar dit! Lovar!

Och idag har jag och Brellan varit till "vår" frissa (jo, jag har faktiskt hår kvar trots avsaknaden av TV4 igår....). Jag blev av med ålderssymtomen (i håret i alla fall...) och Brell blev klippt litegrann. Tydligen har jag inga gråa hår..... utan VITA!!!! Vad betyder det?? Jo, om jag skulle strunta i att tona bort de avvikande håren så skulle jag förmodligen vara vithårig snart. Hur snyggt skulle det vara på en skala????? Törs inte forska i saken.....

Barnen kollar på Bompa, och naturligtvis ska vi se julkalendern även om vi såg den i morse. I dag var det ju en get på tjottan och en direktör som är tokallergisk mot getter=). Rätt sjukt - precis som jag. Kanske man skulle ge sig på ett manus till julkalender nåt år...? Eller...nä, det skulle förmodligen inte bli barnvänligt, och det är väl det som är poängen...

Nä, nu ska jag nog ta och steka lite schnitzlar (färdiga!), steka päran och fixa lite grönsaker. Vinet har jag redan hällt upp (det gick fort!).

Kramis!

.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Du är så jäkla snygg i ditt svarta hår. Tror inte ens jag skulle gå med på att INTE färga det...Synd att jag inte lyckades med det bruna, men jag får hitta på nåt annat i stället:)Kram och hoppas du fick upp värmen!

Postat av: Stina

tack tack :) instruktionsboken kan vara en vettig bok att plöja igenom :)

2008-12-14 @ 10:48:04
URL: http://kalaskula.blogg.se/
Postat av: Åsa

Maggan - Ja, finurla ut något fränt vi kan hitta på med kalufsen nästa gång det är dax! Jag ger dig fria händer:)



Stina - Jovisst - men båååååring...! =)

2008-12-14 @ 15:47:55
Postat av: Ulrika

Du är alltid snygg i håret, Åsa! Det verkar så tjockt och mycket. Själv har jag tunt hår som det bara blir mindre och mindre av....

2008-12-14 @ 18:29:58
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack Ulrika! Jo, det finns gott om hår - även om det skiftar i lite fel färg....

Tycker väl inte att du ser ut att ha tunnt hår?!

2008-12-14 @ 18:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback