Nyårsmenyn är klar!

Eller förresten... Klar och klar.... Den är i alla fall planerad. Alltid något.

Förrätt: Pepparrotssoppa (Mums som bara den!)
Varmrätt: Dubbelmarinerad fläskfilé med ungsrostade rotfrukter, haricot verts och bea.
Efterrätt: Tuvalisas kladdkaka med punchgrädde

Förhoppningsvis blir det mer än gott!

Har redan gjort en del på fläskfilén eftersom den ska marineras över natten, för att marineras ännu en gång i morgon.

Dubbelmarinerad fläskfilé

Eftersom jag fortfarande har förklädet på mig så ska jag nog slänga ihop en 3-veckors sallad oxå. Perfekt att ha i kylen. Håller länge och är gott!!! Resten gör vi i mörrn.

Idag bidde det ugnsfalu och kokt potatis. Ett säkert kort! Naturligtvis måste jag ju dricka ett glas vin vid matlagningen. Men levern hälsar att det funkar alldeles utmärkt och att den inte är arg på nåt vis.... Dåså!!!

Antar (och hoppas) att vi ses igen innan det nya året, så jag sparar med nyårshälsningen.

Kram!

.

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Treveckorssallad ska hålla i tre veckor sägs det. Men jag vet inte om den gör det för den RÄCKER i alla fall inte i tre veckor!!

Postat av: Åsa

Nä, precis!

2009-01-02 @ 16:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback