Tråkigt

Tråkigt nr 1....

Tuvalisa är ledsen. Hennes klasskamrat, och även en av hennes bästa vänner, ska flytta. Jag förstår varför, men det är förstås jättetrist för Tuvis. Och i morgon hade vi tackat nej till kalas hos denna vän eftersom vi ska upp tidigt på lördagen OCH söndagen för att ha stalljour. MEN nu är det ju liksom sista kalaset tillsammans, åtminstone på hemmaplan, så självklart vill och ska hon gå!

Tråkigt nr 2....

Det verkar illavarslande inför juldagen. Biljetter och affischer är återkallade... Fick info idag om att det kanske blir kalajs på annat ställe än Hotellet och det är bara att hoppas. Både att det blir av och självklart att man hinner köpa biljetter. Blir det inte förköp så vette katten hur man gör. Inte särskilt kul att piffa upp sig (ja...så gott det går då...) och inte komma in sen. I'm to old for that shit!!

.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad trist... vem är det som ska flytta? Det är i alla fall aldrig lätt, vare sig det gäller den som ska flytta eller den som blir kvar...



Trösten är att det så småningom blir lättare... De är ju så små ännu...



Tråkigt med juldan oxå; jag hade nästan tänkt tvinga mamma o pappa å vara barnvakt (ja... eller fråga, kanske;-) och försöka få med mig gubben ut oxå...



Kram!

Postat av: Suss

Näe fy vad trisst för Tuvis.. minns själv vad ledsen jag blev när min bästis flyttade..



:-( hoppas det blir någe kalas nånstans på Juldan...!!

2008-12-19 @ 09:01:40
Postat av: Katarina.S

Så tråkigt att vännen ska flytta, det gör ont i en när barnen är ledsna. Som tur är så har dom lättare att gå vidare än oss vuxna, dom är tappra våra små.

Hoppas att hon får kul på kalaset!

2008-12-19 @ 17:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback